Leonkiewicz: Klęska urodzaju w PKP Intercity
Powrót pasażerów i cięciakosztów poprawiły rentowność spółki – informuje Puls Biznesu”. Wprowadzona w tym roku promocja, pozwalająca na kupnonawet trzykrotnie tańszych biletów, zapełniła nowe składy i zachęciła pasażerówdo korzystania z pozostałego, starszego taboru PKP Intercity.
„I mamy klęskę urodzaju. Prognozujemy, że w tym rokuprzewieziemy około 31 mln pasażerów, a w przyszłym 37 mln osób” – szacujeJacek Leonkiewicz, prezes PKP Intercity.
W branży nie milkną głosy, że promocja co prawda napędzawzrost liczby pasażerów, ale jednocześnie nie pozwoli pokryć kosztów i spłacićkredytów na zakup drogiego pendolino. Jacek Leonkiewicz twierdzi, że to mit.
„Po trzech kwartałach 2015 r. EBITDA spółki wynosi242,3 mln zł, czyli o 13 proc. więcej niż w tym samym okresie 2014 r.Spodziewamy się, że na koniec roku sięgnie 300 mln zł, czyli najwięcej whistorii spółki, w przyszłym natomiast 400 mln zł, a w 2018 r. 600 mln zł”- wylicza prezes.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Jacek Leonkiewicz podkreśla, że poprawa wyniku jest nietylko efektem coraz większej liczby pasażerów, ale także oszczędności. Spółkazyskała m.in. prawie 13 mln zł na złomowaniu starego taboru.
„