Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Leonkiewicz: Biletów za złotówkę nie będzie

inforail
29.09.2015 16:58

PKP Intercity nie wprowadzą biletów za 1 zł ? powiedział namdziś Jacek Leonkiewicz, Prezes PKP Intercity. Podczas konferencji prasowej szefprzewoźnika mówił o licznych promocjach, jakie zostały udostępnione pasażerom wostatnich miesiącach. Zgodnie z zapowiedzią Prezesa będą kolejne. Wśród nichnie znajdziemy jednak biletów za 1 zł. Przypomnijmy, że swego czasu taką ofertędla swoich pasażerów proponowały Przewozy Regionalne. PKP Intercity nie pójdątą drogą, doskonale przetartą przez przewoźników autobusowych. Za 1 zł (plusopłata rezerwacyjna) możemy jeździć autobusami PolskiBus.com, Neobusa,PlusBusa, ciekawe oferty promocyjne przygotowuje też Lux Express.

Konkurencja? Jak najbardziej!

Mimo, że PKP Intercity nie wprowadzą biletów za 1 zł, nie maco ukrywać, że przewoźnik patrzy na to, co robi konkurencja autobusowa. Nadzisiejszej konferencji prasowej ten wątek także się pojawił. JacekLeonkiewicz, nieco od niechcenia, rzucił, że po skróceniu czasów przejazdu PKPIntercity staną się na wielu trasach bezkonkurencyjne. Czy aby na pewno?Patrząc na czasy przejazdów rzeczywiście kolej nie ma sobie równych. Zwłaszczaw zestawieniu z transportem autobusowym. Co więcej dobre czasy przejazdu doTrójmiasta, Krakowa czy Katowic mogą zachęcić pasażerów do zrezygnowania zsamolotu i przesiadki do pociągu. Brawa dla Grupy PKP, która wyprowadza polskiepołączenia międzymiastowe i dalekobieżne na właściwe tory. Z, jak to określiłLeonkiewicz, mrocznej przeszłości. Nietylko remontując infrastrukturę, ale także kupując tabor i reagując na potrzebyrynku. Ale. Konkurencja nie śpi. Infrastruktura drogowa jest także corazlepsza, czasy przejazdu miedzy dużymi miastami, głównie dzięki autostradom idrogom ekspresowym, są przez to krótsze. Przewoźnicy autobusowi także inwestująw tabor, oferując komfortowe pojazdy, z klimatyzacją, Wi-Fi czy darmowympoczęstunkiem.

I dalej. Cena. Ta na kolei jest zwykle wyższa. Trzeba uważaćtakże, aby nie wpaść na niezbyt przyjemną niespodziankę. Popatrzmy napołączenia PKP Intercity z Warszawy do Krakowa. Ma ich być w nowym rozkładziejazdy aż 23. Nie wszystkie jednak pociągi pojadą w czasie poniżej dwóch i półgodziny. Część z nich została bowiem wytrasowana przez Kielce. Wybór należy dopasażera ? mówi Piotr Ciżkowicz, Przewodniczący Rady Nadzorczej PKP Intercity.Zgadza się. Tyle, że pasażer ma większy wybór. Nie tylko miedzy TLK i IC a EIPi EIC, ale także między PKP Intercity a PolskimBusem.com czy Lux Expressem.

Do tematu wrócimy na łamach InfoRail. Postaramy się dopytaćprzewoźników autobusowych jak będą konkurować z PKP Intercity, które,przypomnijmy raz jeszcze, zapowiedziały dziś skrócenie ? od grudnia ? czasów przejazduna większości kluczowych tras.