LEOExpress na Słowacji i Węgrzech?
Wczoraj, pisząc na łamach InfoRail o promocjach w LEOExpress sygnalizowaliśmy, że przewoźnik szuka nowych linii, na których mógłby rozpocząć swoją działalność. Potwierdzają się przypuszczenia dotyczące Słowacji. LEOExpress myśli również o uruchomieniu pociągów do Ústínad Labem. Złożyliśmy już wnioski o dopuszczenie nas do realizacji połączeń na Słowacji –mówi właściciel LEOExpressu LeošNovotný. Przewoźnik chciałby dwa razy dziennie jeździć z Pragi do Koszyc przez Ostravę. Trasę pociągi pokonywałyby w czasie 7 godzin i 21 minut. Co więcej Novotnýzapowiada współpracę ze słowackimi kolejami ZSSK. Chcemy być konkurencyjni, ale nie będziemy znacząco zaniżać cen biletów –mówi właściciel LEOExpressu. Między Pragą a Koszycami kursują dziś cztery pary pociągów, z czego trzy są nocne. Prywatny przewoźnik chciałby jeździć w ciągu dnia. Połączenia miałyby być obsługiwane przez charakterystyczne czarne Flirty Stadlera. To nie jedyna rozważana dalszej ekspansji LEOExpressu. Novotnýmyśli o uruchomieniu połączenia Praga – Ústínad Labem, a także wejściu na rynek węgierski.