LEO Express z Krakowa do Pragi od 1 września?
Czeski przewoźnik LeoExpress chce od 1 września uruchomić pociąg na trasie z Pragi do Krakowa.Relacja będzie obsługiwana codziennie – poinformował UTK.
Z Pragi pociąg ma wyjeżdżać o godz. 15:13, przyjazd doKrakowa jest planowany na 22:16. W powrotną drogę pociąg ma wyruszyć o 0:45, bydojechać do Pragi o 8:19. Cała trasa ma długość 530 km, z czego 165 kmprzebiega przez terytorium Polski.
Do Urzędu Transportu Kolejowego 5 czerwca 2017 r. wpłynęło powiadomienie od LEO Expressa.s. o planowanym uruchomieniu nowego międzynarodowego połączenia pasażerskiegona trasie Praha hlavní nádraží – Kraków Główny– Praha hlavní nádraží. Zgodnie z Rozporządzeniem Wykonawczym Komisji UrządTransportu Kolejowego niezwłocznie publikuje na swojej stronie internetowejpowiadomienie nadesłane przez wnioskodawcę. W związku z otrzymaniem od LEOExpress a.s. powiadomienia o planowanych nowych międzynarodowych usługachpasażerskich uruchomiona została stosowna procedura przewidziana tymrozporządzeniem.
LEO Express planuje uruchomienie połączeń na trasie:
Praha hl. n.
Praha-Libeň (5 km)
Kolín (57 km)
Pardubice hl. n. (42 km)
Zábřeh na Moravě (100 km)
Olomouc hl. n. (46 km)
Přerov (22 km)
Hranice na Moravě (29 km)
Suchdol nad Odrou (21 km)
Studénka (12 km)
Ostrava-Svinov (17 km)
Ostrava hl. n. (5 km)
Bohumín (8 km)
Zebrzydowice (21 km)
Pszczyna (37 km)
Tychy (17 km)
Katowice Ligota (17 km)
Katowice (6 km)
Mysłowice (8 km)
Jaworzno Szczakowa (12 km)
Trzebinia (16 km)
Krzeszowice (13 km)
Kraków Główny (26 km)
LEO Express a.s. zamierza uruchamiać jedną parę pociągów wdobie według poniższego rozkładu jazdy:
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Praha hl. n.(15:13) Kraków Główny (00:45)
Praha-Libeň (15:19 –15:20) Krzeszowice (1:32–1:33)
Kolín (15:49 – 15:50) Trzebinia (1:53–1:54)
Pardubice hl. n. (16:08 – 16:09) JaworznoSzczakowa (2:18 – 2:19)
Zábřeh na Moravě(17:00 – 17:01) Mysłowice (2:31 – 20:25)
Olomouc hl. n. (17:24 – 17:26) Katowice (2:46 – 3:06)
Přerov (17:38 –17:42) Katowice Ligota (3:13 – 3:14)
Hranice na Moravě (17:58 – 17:59) Tychy (3:23 – 3:24)
Suchdol nad Odrou (18:10 – 18:11) Pszczyna (3:37 – 3:38)
Studénka (18:17 – 18:18) Zebrzydowice (4:03 – 4:05)
Ostrava-Svinov (18:26 – 18:28) Bohumín (4:22 – 4:55)
Ostrava hl. n. (18:34 – 18:36) Ostrava hl. n. (5:02 – 5:03)
Bohumín (18:43 – 18:45) Ostrava-Svinov (5:09 – 5:11)
Zebrzydowice (19:02 –19:03) Studénka (5:19 – 5:20)
Pszczyna (19:30 –19:34) Suchdol nad Odrou(5:26 – 5:27)
Tychy (19:47 –19:48) Hranice na Moravě (5:38 – 5:39)
Katowice Ligota (19:57– 19:58) Přerov(5:55 – 5:59)
Katowice (20:05 –20:10) Olomouc hl. n. (6:11 – 6:13)
Mysłowice (20:24 – 20:25) Zábřeh naMoravě (6:34 – 6:35)
Jaworzno Szczakowa (20:37 – 20:38) Pardubice hl.n. (7:25 – 7:26)
Trzebinia (21:02– 21:03) Kolín (7:44 – 7:45)
Krzeszowice (21:23– 21:24) Praha-Libeň (8:12 – 8:12)
Kraków Główny (22:16) Praha hl. n. (8:19)
Przewoźnik wskazuje, że głównym celem proponowanychprzewozów pasażerskich jest uzupełnienie dotychczasowej oferty przewozowejmiędzy stacjami znajdującymi się w dwóch krajach członkowskich UE, tj. Czechach i Polsce. Przedmiotowe połączenie mazastąpić dowóz autokarowy z Krakowa oraz Katowic do pociągu relacji Bohumin –Praha Hl. N. Połączenie skomunikuje główne ośrodki gospodarcze oraz turystycznepo dwóch stronach polsko – czeskiejgranicy tj. Kraków, Katowice, Tychy, Bohumin, Ostravę i Pragę.
„