Leo Express wydzierżawił 21 spalinowych składów
Czeski operator Leo Express zawarł 10-letni kontrakt z Alpha Trains na dzierżawę 21 spalinowych składów Coradia Lint 41.
Będą one wykorzystywane do obsługi połączeń regionalnych na 100-kilometrowej trasie Bratysława - Komárno na Słowacji.
Umowa zatwierdzona przez Renfe
Umowa została zatwierdzona przez zarząd Renfe Alquiler, firmy zajmującej się leasingiem taboru kolejowego hiszpańskiego narodowego operatora Renfe, który jest głównym udziałowcem Leo Express.
W ubiegłym roku Leo Express otrzymał 10-letni kontrakt na obsługę linii Bratysława – Komárno. To pierwsza na Słowacji umowa na usługi PSC. Dostawy składów muszą zostać zakończone przed rozpoczęciem kontraktu w grudniu 2023 roku.
Leo Express przejmie obowiązki krajowego operatora ŽSSK i Austriackich Kolei ÖBB. Obecnie przewoźnicy ci obsługują jedną z najbardziej ruchliwych niezelektryfikowanych tras na Słowacji z wykorzystaniem pociągów typu push-pull zestawionych z wagonów ŽSSK i ÖBB oraz ciągniętych przez lokomotywy spalinowe ÖBB.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Zgodnie ze swoim planem strategicznym Renfe zamierza rozwijać swoją działalność poza Hiszpanią na rynkach komercyjnych i PSC, a także w zakresie kolei dużych prędkości. Działania te obejmują leasing taboru kolejowego, nad którym pracuje Renfe Alquiler.
Leo Express uruchomił swoje pierwsze przewozy pasażerskie w Czechach w październiku 2012 roku, dysponując flotą pięciu ezt-ów Stadler Flirt, przystosowanych do poruszania się z prędkością do 160 km/h. Od tego czasu rozszerzył swoją działalność, obsługując Koszyce i Preszów na Słowacji oraz trasy w Polsce. W Czechach Leo Express wygrał kontrakt PSC obejmujący obszar Pardubic.