LEO Express: Myślimy o dużych miastach w Polsce
Jak jużinformowaliśmy na łamach InfoRail.pl wczoraj pierwszy pociąg LEO Expresswjechał do Polski. Ale to nie koniec.
Czeski przewoźnik jest zainteresowany uruchamianiemkolejnych międzynarodowych połączeń z Polski. „Myślimy o dużych miastach,które nie mają odpowiednich połączeń międzynarodowych z Czechami lub innymikrajami. Większość polskich miast ma niewielką ofertę połączeń transgranicznychi zasługują na lepsze – tu upatrujemy szansy dla nas” – powiedział PAP dyrektorLEO Express Polska Peter Jancovic. Nie podał jednak konkretnych lokalizacji.
PAP przypomina, że połączenie Praga – Kraków jest drugimpodejściem Leo Express do polskiego rynku kolejowego. W 2013 r. przewoźnikplanował przewozy na liniach krajowych Warszawa – Poznań – Szczecin, Warszawa -Kraków i Warszawa – Katowice – Gliwice, ale nie uzyskał wszystkich pozwoleńpotrzebnych do wożenia pasażerów w naszym kraju.
Plany firmy zakładają zwiększenie częstotliwości przejazdóworaz uruchomienie kolejnych połączeń między czeską stolicą i polskimi miastami.Przygotowania do wejścia na polski rynek czeskiego prywatnego przewoźnikaoferującego międzynarodowe połączenie kolejowe do Pragi trwały od 2017 roku. Wtym czasie firma uzyskała szereg zgód i zezwoleń, z czego ostatnie – zezwoleniePrezesa Urzędu Transportu Kolejowego dopuszczające tabor Leo Express na polskietory – dostała w ostatnich dniach.
„To historyczny moment, po raz pierwszy na polskichtorach pojawił się prywatny dalekobieżny przewoźnik” – podkreślił w piątekPeter Jancovic, dyrektor Leo Express Polska.
Jak dodał, pociągi na razie jeździćbędą w weekendy. Z Krakowa do Pragi – w poniedziałki i soboty, a Pragi doKrakowa – w piątki i niedziele. Pociąg wyruszy z Krakowa Głównego o 05:04, zKatowic odjedzie o godzinie 06:57 i do swojego celu w Pradze dotrze na 11:39.Zatrzyma się także w Skawinie, Zatorze, Oświęcimiu-Dworach, Mysłowicach,Tychach, Pszczynie i Zebrzydowicach. Po czeskiej stronie obsłuży kilka ważnychwęzłów i miast takich jak: Bogumin, Ostrawa, Ołomuniec i Pardubice.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
W drogę powrotną z Pragi pociąg wyruszy o 16:10. Przyjazd doKatowic został zaplanowany krótko po 21, a do Krakowa dotrze o 23:19.
Czas jazdy z Krakowa do Pragi wynosi 6 godzin 35 minut, a zKatowic do Pragi 4 godziny 42 minuty. Według przedstawicieli przewoźnika jestto najszybsze dostępne połączenie lądowe na tej trasie.
Połączenie jest realizowane posiadanymi przez przewoźnikapociągami FLIRT produkcji Stadler Rail. Obsługą pasażerów na pokładzie zajmująsię stewardzi; wśród udogodnień podróży są gniazdka, bezpłatne wifi oraz płatnycatering.
„