Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

LEO Express czeka na półmilionowego pasażera

inforail
24.06.2013 11:14
Kłopoty z uzyskaniem dostępu do polskiej infrastruktury nie mają wpływu na funkcjonowanie LEO Expressu w Czechach. Przewoźnik szacuje, że w lipcu przewiezie półmilionowego pasażera. Czesi podsumowali właśnie I półrocze 2013 roku. Mimo kiepskiego początku, już w marcu nastąpił zwrot i wzrost liczby pasażerów. Wiązała się z tym także poprawa wyników finansowych przewoźnika. „Od początku roku obserwujemy wzrost zainteresowania naszymi usługami –mówi LeošNovotný, szef LEO Expressu. Co więcej podkreśla on, że komplet biletów przewoźnik sprzedaje już nie tylko na kursy piątkowe, jak to miało miejsce jeszcze kilka miesięcy temu, ale także na pociągi wyjeżdżające w inne dni tygodnia –czwartki, soboty czy niedziele. Duże zainteresowania połączeniami doprowadziło do wysyłania na trasy składów złożonych z dwóch jednostek Flirt. Dzięki temu przewoźnik osiąga największą pojemność zestawu na trasie Praga –Ostrawa, większą niż Pendolino Ceskich Drah i Regiojet. „Spadek zajętości miejsc w pociągach zanotowaliśmy w czasie powodzi, ale sytuacja powoli wraca do normy. Średnia to 70%”- mówi LeošNovotný.
LEO Express czeka na półmilionowego pasażera
Przewoźnik bardzo pozytywnie ocenia podejmowane działania marketingowe, dzięki którym udało się zdobyć około 100 tysięcy nowych pasażerów. Myśli także nad wprowadzenie programu lojalnościowego. Zainteresowanie podróżami pociągami LEO Express rośnie również wśród osób niepełnosprawnych, a także matek z dziećmi, którzy cenią sobie dostępność pociągów. We wnętrzach Flirtów przygotowane są dla nich wydzielone miejsca. Przewoźnik przygotował także specjalne oferty dla grup szkolnych, z których w ciągu ostatnich dwóch miesięcy skorzystało już kilkadziesiąt wycieczek. Około 85% pasażerów jest zadowolonych z poziomu usług świadczonych przez LEO Express –wynika z badań przeprowadzonych przez przewoźnika. W ramach działań marketingowych uruchomiony został także FanPage na Facebooku, nowa strona internetowa, lepszy system rezerwacji biletów, a także aplikacje mobilne w pociągach (muzyka, filmy, gry). Pasażerowie pozytywnie zareagowali także na dostępność na pokładach kliku rodzajów kawy.