LEO Express chciał współpracować z Kolejami Śląskimi
inforail
01.07.2013 13:35
LEO Express chciał współpracować z Kolejami Śląskimi
LEO Express chciał współpracować z Kolejami Śląskimi. W grę wchodziło wspólne uruchomienie połączenia Gliwice –Katowice –Warszawa, a więc jednego z tych, jakie czeski przewoźnik chciał obsługiwać w ramach konsorcjum z DLA. Podjęcie rozmów było efektem kłopotów LEO Expressu z otrzymaniem dopuszczenia do ruchu na polskich torach. Niestety, współpraca z Kolejami Śląskimi także nie wypaliła. Tym razem, oficjalnie, z uwagi na kiepską sytuację śląskiego przewoźnika, który jest obecnie na etapie wdrażania planu naprawczego. Jak wynika z informacji Ruchu Autonomii Śląska marszałek Sekuła nakazał Kolejom Śląskim wycofanie zgłoszonych do Polskich Linii Kolejowych tras. Zawarcie umowy między Kolejami Śląskimi a Leo Express, korzystne dla przewoźnika samorządowego, stwarzałoby konkurencję dla PKP Intercity. Postępowanie marszałka województwa śląskiego, który przedkłada interes spółki skarbu państwa nad interes spółki marszałkowskiej, śląskiego pasażera i podatnika, skłania do postawienia pytania o kondycję polskiej samorządności. Stąd też Ruch Autonomii Śląska oczekuje wyjaśnień od marszałka na najbliższym posiedzeniu sejmiku województwa. My też jesteśmy ciekawi tych wyjaśnień, tym bardziej, że z naszych informacji wynika, że faktycznie rozmowy między przewoźnikami były dość zaawansowane, a uruchomienie połączenia, konkurencyjnego, dla kolei narodowych, byłoby korzystne, również finansowo dla Kolei Śląskich. Dlaczego zatem nie doszło do finalizacji rozmów w sprawie uruchomienia połączenia Gliwice –Katowice –Warszawa? Na razie pytanie to pozostaje bez konkretnej odpowiedzi.
Maciej Zaremba, rzecznik prasowy Kolei Śląskich: Potwierdzam, że spółka Leo Express złożyła nam taką propozycję współpracy. Wstępnie uznaliśmy ją za interesującą, ale, niestety, została ona złożona za późno (w tym samym czasie, czyli 17-21 VI 2013 r., trwały już konferencje PKP PLK związane z tworzeniem rozkładu jazdy na rok 2014). Oczywiście jesteśmy otwarci na każdą propozycję, która będzie korzystna dla pasażera i Kolei Śląskich oraz przyczyni się do wzbogacenia oferty przewozowej. Dodam, że rozmowy miały charakter wstępny, dlatego nie mogę udzielić bardziej szczegółowych informacji związanych z tym przedsięwzięciem.
Więcej z Działu Kontrakty
PESA z idealną ofertą dla Polregio
09.04.2024
Parowóz Px29-1704 potrzebuje naprawy P5
04.04.2024
Polregio chce zmodernizować SA108-006
03.04.2024
Podkarpackie bez nowych ezt-ów
28.03.2024
Do kupienia EN57-935
11.03.2024
Więcej z Działu Pasażer
Więcej z Działu Prawo
Duża kasa w pociągu z Ukrainy
03.04.2024
PKP trafią do Ministerstwa Infrastruktury
07.03.2024
RegioJet niezadowolony z decyzji UTK
05.03.2024
Sabotaż na linii kolejowej. Jest śledztwo
27.02.2024
Kradli i wpadli. Udana interwencja SOK
19.01.2024
Gruba kasa w pociągu z Ukrainy
04.01.2024
Nie warto grozić kierownikowi pociągu!
19.12.2023
Więcej rządowej kasy na kolej
15.11.2023
Więcej z Działu Przewoźnicy
Więcej z Działu Producenci
Więcej lokomotyw PESA Gama w Cargounit
14.12.2023
Griffin pojechał 240 km/h [FILM]
27.10.2023
12 lokomotyw EURO9000 dla Alpha Trains
25.10.2023
Więcej z Działu Infrastruktura
Bezpieczniej na linii Rail Baltica
10.04.2024
Dworzec w biurowcu. W Słupsku
26.03.2024
Okrąglak ocalony od zapomnienia
21.03.2024