Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

LEO Express chce jeździć z Pragi do Warszawy. Po torach

inforail
14.09.2016 17:38

9 września 2016 r. doUrzędu Transportu Kolejowego wpłynęło powiadomienie czeskiego przewoźnika LEOExpress oplanowanych usługach pasażerskich na trasie Praha hlavní nádraží? Warszawa Wschodnia ? Praha hlavní nádraží.

Przewoźnik posiada licencję oraz ważny certyfikatbezpieczeństwa część A wydane przez czeskiego regulatora Drážní úřad. Spółkawystąpiła do Prezesa UTK z wnioskiem o wydanie certyfikatu bezpieczeństwa częśćB. Obecnie toczy się postępowanie administracyjne w sprawie jego wydania.

LEO Express deklaruje gotowość uruchomienia tego połączeniaod 1 listopada 2016r. Codziennie ma jeździć jedna para pociągów na trasiePraha hl. n., Praha-Libeň, Kolín, Pardubice hl. n., Zábřeh na Moravě, Olomouchl. n., Přerov, Hranice na Moravě, Suchdol nad Odrou, Studénka, Ostrava-Svinov,Ostrava hl. n., Bohumín, Zebrzydowice, Pszczyna, Tychy, Katowice, SosnowiecGłówny, Dabrowa Górnicza, Zawiercie, Grodzisk Mazowiecki, Pruszków, WarszawaZachodnia, Warszawa Centralna, Warszawa Wschodnia. Cała trasa ma długość 715 km,z czego 366 km przebiega przez terytorium Polski, a 385 km przez Czechy.Dotychczas czeski przewoźnik uruchamiał z i do Polski połączenia autobusowe,skomunikowane z pociągami. Czy to się zmieni?

Głównym celem planowanej oferty jest przewóz pasażerówmiędzy stacjami w Czechach i w Polsce. Przyjazd pociągu do Polski planowanyjest w godzinach późnych wieczornych, a wyjazd do Czech wgodzinachnocnych. Leo Express adresuje ofertę do osób dotychczas nie korzystających zpołączeń kolejowych, a podróżujących samochodem. Przewoźnik zamierza pozyskaćklientów poprzez zaoferowanie bardzo wysokiego standardu i komfortu świadczonychusług oraz atrakcyjnej ceny. Podróż w godzinach nocnych z możliwością oglądaniafilmów i seriali, przy dostępności wifi na całej trasie i bogatej oferciecateringowej, mają być dodatkowymi atutami mającymi nakłonić podróżnych doskorzystania z usług czeskiego przewoźnika. LEO Express zakłada przewóz ok.100000 pasażerów rocznie w pierwszym roku działalności, z czego 80%mieliby stanowić podróżni jadący między Czechami i Polską. W kolejnych latachliczba podróżnych miałaby rosnąć. LEO Express nie przewiduje znacznegozainteresowania swoimi połączeniami na odcinkach przebiegających wyłącznie naterenie Polski.

Planowany rozkład jazdy pociągów

Praha hl. n.

(15:13)

Warszawa Wschodnia

(0:37)

Praha-Libeň

(15:19 ? 15:20)

Warszawa Centralna

(0:42 ? 0:43)

Kolín

(15:49 ? 15:50)

Warszawa Zachodnia

(0:48 ? 0:49)

Pardubice hl. n.

(16:08 ? 16:09)

Pruszków

(1:04 ? 1:05)

Zábřeh na Moravě

(17:00 ? 17:01)

Grodzisk Mazowiecki

(1:15 ? 1:16)

Olomouc hl. n.

(17:24 ? 17:26)

Zawiercie

(3:01 ? 3:02)

Přerov

(17:38 ? 17:42)

Dabrowa Górnicza

(3:21 ? 3:22)

Hranice na Moravě

(17:58 ? 17:59)

Sosnowiec Główny

(3:31 ? 3:32)

Suchdol nad Odrou

(18:10 ? 18:11)

Katowice

(3:41 ? 3:43)

Studénka

(18:17 ? 18:18)

Tychy

(3:56 ? 3:57)

Ostrava-Svinov

(18:26 ? 18:28)

Pszczyna

(4:09 ? 4:10)

Ostrava hl. n.

(18:34 ? 18:36)

Bohumín

(4:51 ? 4:55)

Bohumín

(18:43 ? 18:47)

Ostrava hl. n.

(5:02 ? 5:03)

Pszczyna

(19:25 ? 19:26)

Ostrava-Svinov

(5:09 ? 5:11)

Tychy

(19:38 ? 19:39)

Studénka

(5:19 ? 5:20)

Katowice

(19:52 ? 19:55)

Suchdol nad Odrou

(5:26 ? 5:27)

Sosnowiec Główny

(20:04 ? 20:05)

Hranice na Moravě

(5:38 ? 5:39)

Dabrowa Górnicza

(20:14 ? 20:15)

Přerov

(5:55 ? 5:59)

Zawiercie

(20:34 ? 20:35)

Olomouc hl. n.

(6:11 ? 6:13)

Grodzisk Mazowiecki

(22:20 ? 22:21)

Zábřeh na Moravě

(6:34 ? 6:35)

Pruszków

(22:31 ? 22:32)

Pardubice hl. n.

(7:24 ? 7:25)

Warszawa Zachodnia

(22:47 ? 22:49)

Kolín

(7:43 ? 7:44)

Warszawa Centralna

(22:54 ? 22:59)

Praha-Libeň

(8:11 ? 8:12)

Warszawa Wschodnia

(23:04)

Praha hl. n.

(8:19)