LEO Express bez chińskich składów? Odstąpił od umowy z CRRC
LEO Express prawdopodobnie odstąpił od umowy kupna chińskich jednostek elektrycznych, zawartych z CRRC.
Informacje te podały czeskie media, powołując się na niezależne źródła.
Bez dopuszczeń
Sirius, bo tak nazywa się pociąg wyprodukowany przez CRRC, od 2019 roku jest testowany w Czechach. Do tej pory nie udało się zdobyć dopuszczenia dla tych składów.
Przypomnijmy, że Leo Express kupił trzy EZT-y i jest autorem oraz właścicielem ich koncepcji i projektu. Firma ma opcję zakupu 30 kolejnych jednostek. Całkowita wartość transakcji wynosiła 5 miliardów CZK.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Oficjalnie LEO Express nie komentuje sprawy, zasłaniając się postanowieniami umowy.
Nowe pociągi miały kursować na trasach w Czechach, Słowacji i w Polsce. Następnie Leo Express planuje rozszerzyć swoją działalność na inne kraje europejskie. Konkretne trasy nie zostały ogłoszone.
Pociąg wyprodukowany przez CRRC ma długość 111,2 m, jednostka jest dwusystemowa (25 kV/3kV). Może pomieścić 300 osób, maksymalna prędkość to 160 km/h. Składa się z sześciu członów. Pociąg jest wyposażony w ETCS. Korpus jest aluminiowy. Leo Express miał zamówione trzy jednostki, kolejne 30 jednostek miało zostać kupionych w ramach opcji.