Legionowo nie zgadza się na budowę torów do CPK. Prawie 5 tys. uwag!
Prawie 5 tys.mieszkańców Legionowa przedstawiło swoje zdanie w ramach konsultacji dot.Strategicznego Studium Lokalizacyjnego Inwestycji Centralnego PortuKomunikacyjnego.
Wszystkie wypełnione papierowe formularze w biurze CPK złożył10 marca Zastępca Prezydenta Miasta Legionowo Piotr Zadrożny wraz z AnnąŁaniewską, przewodniczącą Komisji Zdrowia, Bezpieczeństwa i Spraw Społecznych.
Nie zgadzam się na realizację przedstawionych ciągów Nr 2, liniakolejowa nr 20 w żadnym z jego wariantów – napisał Piotr Zadrożny.
Odnosząc się do zamieszczonego na stronie cpk.pl projektuopracowania pn.'' Strategiczne Studium Lokalizacyjne Inwestycji CentralnegoPortu Komunikacyjnego'', udostępnionego w ramach konsultacji społecznych, w tymdo wskazanych korytarzy w zakresie infrastruktury kolejowej dużych prędkości zgłaszamstanowczy sprzeciw do zaprezentowanych wariantów przebiegu tras kolejowych wciągu nr 2 linii kolejowej nr 20 przez teren miasta Legionowo – wskazał.
Podkreślić należy, ze przedstawione propozycje przebiegulinii kolejowej nr 20 przez teren miasta Legionowo będą miały same negatywneskutki dla miasta i jego mieszkańców. Skutki te odczuwalne będą w wymiarzespołecznym, przestrzennym' inwestycyjnym, ekonomicznym i środowiskowym. Znamiennymjest to, ze tory kolejowe znowu podzieliłyby miasto i zablokowałyby jegorozwój. Następny podział miasta w sposób oczywisty doprowadziłby dodestabilizacji przestrzennej i ekonomicznej miasta. Stąd też dziwi fakt, Żeponownie miasto Legionowo jest miejscem trasowania.
Na etapie wyznaczania korytarzy nie wzięto pod uwagęistniejącego stanu zagospodarowania terenu, a korytarze te wyznaczono poterenach istniejącej zabudowy mieszkaniowej jednorodzinnej i wielorodzinnej,jak i po terenach wyznaczonych pod zabudowę w obowiązujących na terenie miastadokumentach planistycznych, jak studium uwarunkowania i kierunkówzagospodarowania przestrzennego gminy miejskiej Legionowo oraz miejscowych planachzagospodarowania przestrzennego. Ponadto proponowane warianty przebiegu traslinii kolejowej nr 20 wchodzą w kolizję z istniejącą infrastrukturą techniczną,w tym z istniejącym przebiegiem Wodociągu Północnego, który jak wiemy zapewniadostęp do wody pitnej mieszkańcom stolicy, infrastrukturą społeczną, drogowąoraz aktualnie przebudowywaną drogą krajową nr 61.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Proponowany przez CPK przebieg trasy linii kolejowej nr 20przez teren miasta Legionowo, w obu wariantach, jest niezgodny z obowiązującąna terenie miasta polityką przestrzenną, polityką rozwoju zawartą w powołanejstrategii oraz z podstawową zasadą zrównoważonego rozwoju – wskazał PiotrZadrożny.
Całe stanowisko miasta można znaleźć na stronie www.legionowo.pl.
„