Łącznica w Suchej Beskidzkiej gotowa, szybciej w Tatry
Jak jużinformowaliśmy na łamach InfoRail.pl od niedzieli pociągi z Krakowa doZakopanego pojadą krócej o 15 minut.
PKP Polskie Linie Kolejowe wybudowały i włączyły do ruchułącznicę w Suchej Beskidzkiej. Inwestycja warta 36 mln zł złotych zapewnilepszy przejazd pociągów ale także większą wygodę dla pasażerów – w ramachinwestycji na linii wybudowany został nowy przystanek dostosowany do potrzebosób o ograniczonych możliwościach poruszania się.
Inwestycja warta 36 mln zł obejmowała wybudowanie 700 metrównowych torów w ciągu linii kolejowych Skawina – Żywiec i Sucha Beskidzka –Chabówka. Wybudowany został nowy przystanek, most kolejowy, rozjazdy,urządzenia sterowania ruchem kolejowym i wyremontowane przejazdykolejowo-drogowe.
Oddanie nowego odcinkatorów w Suchej Beskidzkiej skróci o 15 minut podróżowanie z Krakowa doZakopanego. Zakończenie robót, pod koniec 2017 roku, na łącznicy w Krakowie,pozwoli zaoszczędzić kolejne 15 minut – powiedział Włodzimierz Żmuda,Członek Zarządu, Dyrektor ds. Rozwoju i Przygotowania inwestycji PKP PolskichLinii Kolejowych. Realizacja dużegoprojektu za 950 mln zł z Krajowego Programu Kolejowego, obejmująca odcinkizakopiańskiej trasy kolejowej, zagwarantuje kolejne skrócenie czasu i poprawępodróżowania do stolicy Tatr. Podpisana w maju umowa na przebudowę trasy Skawina– Sucha Beskidzka i objęcie postępowaniem przetargowym linii Chabówka –Zakopane, świadczy obecnie o dobrym tempie inwestycji kolejowych w Małopolsce– dodał.
W ramach inwestycji w pobliżu placu targowego wybudowanonowy przystanek Sucha Beskidzka Zamek. Przy 200 – metrowym peronie będą sięzatrzymywały pociągi relacji Kraków – Zakopane. Przystanek wyposażony jest wnowe wiaty, system oznakowania, oświetlenie i tablice informacyjne. Wygodnąobsługę podróżnych, m.in. osób o ograniczonych możliwościach poruszania sięzapewnia winda z parkingu na peron.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Na nowym odcinku linii kolejowej wybudowano 90-metrowy mostna rzece Stryszawce. Dla zwiększenia poziomu bezpieczeństwa ruchu kolejowego,samochodowego i pieszego zmodernizowano 4 przejazdy kolejowo-drogowe (ul.Zamkowa, Piłsudskiego, Beniowskiego).
Pod koniec 2017 roku podróżni zyskają krótszy o około półgodziny czas przejazdu do Zakopanego, dzięki inwestycjom za blisko 250 mln zł: budowy łącznicy w SuchejBeskidzkiej za ponad 36 mln zł oraz łącznicy Kraków Zabłocie – KrakówKrzemionki za 210 mln zł. Nowy odcinek torów krakowskiej łącznicy o długości2,6 km umożliwi bezpośrednie połączenie z Krakowa Głównego do stacji KrakówBonarka i dalej do Skawiny, Zakopanego oraz Oświęcimia. PKP PLK zapowiadają, żepo zakończeniu inwestycji zaplanowanych w Krajowym Programie Kolejowym naZakopiance do 2023 roku, czas przejazdu w relacji Kraków – Zakopane skróci sięo około godzinę i 20 min i wyniesie około 2 h i 15 min (obecnie wynosi 3 h 30min).
„