KZ8A dla Kolei Kazachstanu
inforail
04.10.2012 11:14
KZ8A dla Kolei Kazachstanu
Henri Poupart-Lafarge, prezes Alstom Transport, zaprezentował pierwszą elektryczną lokomotywę KZ8A dla Kolei Kazachstanu KTZ. Prezentacja odbyła się w obecności pana Butzbach –burmistrza miasta Belfort i pana Mamina –prezesa KTZ w Belfort, gdzie KZ8A została zaprojektowana i wyprodukowana. Jest to pierwsza z 295 maszyn (200 towarowych i 95 osobowych) zamówionych przez KTZ od Alstomu i jego rosyjskiego partnera TMH w roku 2010.
Produkt z nowej serii lokomotyw dedykowanych na rynek Kazachstanu jest jedną z najpotężniejszych lokomotywą na świecie, zdolną do ciągnięcia pociągów o masie do 9.000 ton z prędkością do 120 km/h. Może pracować w ekstremalnych warunkach pogodowych, w temperaturach od -50 °C do +50 °C. Lokomotywa oferuje też komfort pracy maszynistom, którzy będą musieli prowadzić pociągi na długich dystansach. Ma dużą kabinę wyposażoną m.in. w kuchenkę mikrofalową, lodówkę, ogrzewanie podłogowe, podgrzewane fotele i oparcie na stopy. Lokomotywa KZ8A jest teraz w fazie certyfikowania na rynek rosyjski i po odbyciu testów dynamicznych w Kazachstanie wejdzie do eksploatacji w styczniu 2013 roku.
Alstom ma przyjemność uczestniczyć w ambitnych projektach Kolei Kazachstanu poprzez dostarczenie nowej generacji lokomotyw –powiedział Henri Poupart-Lafarge. Ten zaawansowany technologicznie produkt jest wynikiem współpracy między Alstomem i KTZ oraz zespołów projektowych obu firm w ciągu ostatnich 2 lat –dodał Bernard Gonnet, wiceprezes Alstom Transport ds. rynków Rosji i WNP.
Pierwsze 10 lokomotyw serii KZ8A zostanie wyprodukowanych w zakładzie Belfort Alstom, pozostałe natomiast powstaną w Astanie, w nowym zakładzie Alstomu w Kazachstanie. Fabryka, pod budowę której wbudowano kamień węgielny 26 czerwca 2010 roku, zostanie otwarta 12 grudnia 2012 roku. Wkrótce po tym będzie mogła rozpocząć produkcję na poziomie 80 lokomotyw rocznie. Dzięki temu zostanie utworzonych 650 kwalifikowanych miejsc pracy w Kazachstanie. We Francji, ponad 120 pracowników z fabryki Alstom Belfort zostanie przypisanych i przeniesionych do pracy przy tym projekcie na okres pięciu lat. Około 100 pracowników z innych fabryk Alstomu (Le Creusot, Ornans, Tarbes i Villeurbanne we Francji i Charleroi w Belgii) również będzie współpracować przy budowie lokomotyw. Realizacja tego kontraktu ma również wpływ na zatrudnienie u dostawców podzespołów –jedno miejsce pracy w Alstomie tworzy około trzech miejsc pracy dla dostawców i współpracowników koncernu.
Dane techniczne KZ8A
Producent
|
Alstom
|
Odbiorca
|
KTZ
|
Długość
|
35 m
|
Moc
|
8800 kW
|
Napięcie sieci
|
25 kV 50 Hz AC
|
Siła pociągowa
|
833 kn
|
V max
|
120 km/h
|
Masa własna
|
200 t
|
Więcej z Działu Kontrakty
PESA z idealną ofertą dla Polregio
09.04.2024
Parowóz Px29-1704 potrzebuje naprawy P5
04.04.2024
Polregio chce zmodernizować SA108-006
03.04.2024
Podkarpackie bez nowych ezt-ów
28.03.2024
Do kupienia EN57-935
11.03.2024
Więcej z Działu Pasażer
Więcej z Działu Prawo
Duża kasa w pociągu z Ukrainy
03.04.2024
PKP trafią do Ministerstwa Infrastruktury
07.03.2024
RegioJet niezadowolony z decyzji UTK
05.03.2024
Sabotaż na linii kolejowej. Jest śledztwo
27.02.2024
Kradli i wpadli. Udana interwencja SOK
19.01.2024
Gruba kasa w pociągu z Ukrainy
04.01.2024
Nie warto grozić kierownikowi pociągu!
19.12.2023
Więcej rządowej kasy na kolej
15.11.2023
Więcej z Działu Przewoźnicy
Więcej z Działu Producenci
Więcej lokomotyw PESA Gama w Cargounit
14.12.2023
Griffin pojechał 240 km/h [FILM]
27.10.2023
12 lokomotyw EURO9000 dla Alpha Trains
25.10.2023
Więcej z Działu Infrastruktura
Bezpieczniej na linii Rail Baltica
10.04.2024
Dworzec w biurowcu. W Słupsku
26.03.2024
Okrąglak ocalony od zapomnienia
21.03.2024