TransInfo Archiwum|Inforail|Infrastruktura|Kujawsko-Pomorskie: Trwa rewitalizacja linii Toruń-Bydgoszcz
Kujawsko-Pomorskie: Trwa rewitalizacja linii Toruń-Bydgoszcz
inforail
20.03.2013 12:01
Kujawsko-Pomorskie: Trwa rewitalizacja linii Toruń-Bydgoszcz
Rewitalizacja linii kolejowej, prowadzona przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. między Toruniem a Bydgoszczą, pozwoli skrócić czas podróży pociągów o ponad jedną czwartą.
Tylko dwa i pół miesiąca zajęły prace na 18-kilometrowym odcinku pomiędzy Solcem Kujawskim, a Cierpicami. Już na początku stycznia przywrócono tam ruch pociągów, które kursują obecnie z prędkością 120 km/h. Tak szybki postęp prac był możliwy dzięki wykorzystaniu najnowocześniejszych, energooszczędnych i wysoko wydajnych maszyn torowych: przy rewitalizacji linii pracuje między innymi pociąg do potokowego układania nawierzchni –tak zwany kombajn PUN.
W ramach inwestycji wykonano już roboty na długości 19,6 km toru tj. na odcinku Cierpice – Solec Kujawski i na stacji Toruń. Od lutego 2013 wykonawca rozpoczął prace na placu budowy na długości około 16,4 km toru (między Solcem Kujawskim a stacją Bydgoszcz Wschód;na stacji Solec Kujawski i na stacji Toruń Główny na kolejnych trzech torach).
Na szlaku Solec Kujawski –Bydgoszcz Łęgnowo zostały wykonane prace przygotowawcze do budowy tzw. warstwy ochronnej podtorza. Rozebrana została nawierzchnia torowa, czyli szyny, podkłady wraz podsypką tłuczniową, oraz przygotowane zostało podtorze. W tym miejscu, zostanie wbudowana warstwa ochronna (w chwili obecnej gromadzony jest materiał na placu budowy), a następnie zmontowany zostanie nowy tor. Następnie na tor wjedzie podbijarka torowa celem zagęszczenia podsypki tłuczniowej, oraz zgrzewarka łącząca odcinki szyn w jedną całość. Podobne roboty zostaną wykonane w torach na stacji Solec Kujawski. Na odcinku Bydgoszcz Łęgnowo –Bydgoszcz Wschód oraz w torach stacji Toruń Główny, wymienione zostały szyny i podkłady na nowe, po zakończeniu oczyszczania tłucznia, następnie zgrzaniu szyn, oraz podbiciu i stabilizacji tory będą mogły zostać przekazane do eksploatacji.
Stan infrastruktury kolejowej przed remontem wymuszał ograniczenie prędkości pociągów
na niektórych odcinkach tej linii nawet do 20 km/h. Po zakończeniu inwestycji pociągi pasażerskie będą przemierzać całą trasę z prędkością 120 km/h, a czas podróży skróci się z 60 do 43 minut dla najszybszych pociągów.
na niektórych odcinkach tej linii nawet do 20 km/h. Po zakończeniu inwestycji pociągi pasażerskie będą przemierzać całą trasę z prędkością 120 km/h, a czas podróży skróci się z 60 do 43 minut dla najszybszych pociągów.
Planowany całkowity koszt prac na trasie Toruń –Bydgoszcz wyniesie 225 985 848,73 PLN.
Dzięki podpisanej w styczniu br. przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. umowie z CUPT, projekt otrzymał dofinansowanie ze środków unijnego Funduszu Spójności w wysokości 147 354 791,84 PLN. Inwestycja zakończy się w 2014 roku.
Dzięki podpisanej w styczniu br. przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. umowie z CUPT, projekt otrzymał dofinansowanie ze środków unijnego Funduszu Spójności w wysokości 147 354 791,84 PLN. Inwestycja zakończy się w 2014 roku.
Prace rewitalizacyjne na odcinku Toruń –Bydgoszcz, są ściśle związane z samorządowym projektem stworzenia kolei metropolitalnej BiT –City, która stać się ma sercem zintegrowanego systemu transportowego w aglomeracji bydgosko-toruńskiej.
Rewitalizacja jest prowadzona w ramach projektu POIiŚ 7.1 –45 „Polepszenie jakości usług przewozowych poprzez poprawę stanu technicznego linii kolejowej nr 18 Kutno –Piła na odcinku Toruń –Bydgoszcz”
Więcej z Działu Kontrakty
PESA z idealną ofertą dla Polregio
09.04.2024
Parowóz Px29-1704 potrzebuje naprawy P5
04.04.2024
Polregio chce zmodernizować SA108-006
03.04.2024
Podkarpackie bez nowych ezt-ów
28.03.2024
Do kupienia EN57-935
11.03.2024
Więcej z Działu Pasażer
Więcej z Działu Prawo
Duża kasa w pociągu z Ukrainy
03.04.2024
PKP trafią do Ministerstwa Infrastruktury
07.03.2024
RegioJet niezadowolony z decyzji UTK
05.03.2024
Sabotaż na linii kolejowej. Jest śledztwo
27.02.2024
Kradli i wpadli. Udana interwencja SOK
19.01.2024
Gruba kasa w pociągu z Ukrainy
04.01.2024
Nie warto grozić kierownikowi pociągu!
19.12.2023
Więcej rządowej kasy na kolej
15.11.2023
Więcej z Działu Przewoźnicy
Więcej z Działu Producenci
Więcej lokomotyw PESA Gama w Cargounit
14.12.2023
Griffin pojechał 240 km/h [FILM]
27.10.2023
12 lokomotyw EURO9000 dla Alpha Trains
25.10.2023
Więcej z Działu Infrastruktura
Bezpieczniej na linii Rail Baltica
10.04.2024
Dworzec w biurowcu. W Słupsku
26.03.2024
Okrąglak ocalony od zapomnienia
21.03.2024