Kujawsko-Pomorskie ED72 po remoncie wyruszają na trasy
inforail
11.01.2013 13:54
Kujawsko-Pomorskie ED72 po remoncie wyruszają na trasy
Dwa z czterech zakupionych w ubiegłym roku przez Kujawsko-Pomorski Urząd Marszałkowski elektrycznych zespołów trakcyjnych serii ED72 po gruntownej modernizacji wracają na tory regionu. Pojazdy po remoncie mają nowy wygląd. Zostały wyposażone w klimatyzację, a ich wnętrze przeszło generalny lifting. Uroczyste przekazanie składów do eksploatacji z udziałem członka zarządu Sławomira Kopyścia oraz radnego województwa Przemysława Przybylskiego odbyło się 11 stycznia 2013 roku na dworcu Toruń Wschodni. – To kolejne przedsięwzięcie, które realizujemy z myślą o poprawie bezpieczeństwa i komfortu podróżowania koleją na Kujawach i Pomorzu. W listopadzie na torach pojawiły się nowe pojazdy szynowe zakupione przez spółkę Arriva RP w ramach kontraktu z samorządem województwa. Przygotowujemy się też do zakupu taboru do obsługi połączeń na trasie Bydgoszcz-Toruń w ramach BiT City –mówi marszałek Piotr Całbecki.
Modernizację przeprowadziły wyłonione w przetargu Zakłady Naprawcze Taboru Kolejowego Mińsk Mazowiecki SA. W 2012 roku przebudowie poddane zostały dwa pojazdy, kolejne dwa przejdą remont jeszcze w tym roku. Przedsięwzięcie zostało sfinansowane ze środków rezerwy celowej i Funduszu Kolejowego. Przebudowa 4 pojazdów będzie kosztować łącznie 31 milionów złotych.
W ramach przeprowadzonego remontu zmienił się wygląd pojazdów. Zostało zamontowane czoło o nowocześniejszym, opływowym kształcie z panoramiczną szybą czołową. Pojazdy otrzymały też barwy województwa i klimatyzację. Dwie składane pochylnie umożliwiają podróż osobom na wózkach inwalidzkich. Specjalne uchwyty, po 4 z każdej strony pojazdu, pozwalają na przewóz rowerów.
Jednostki otrzymały nową izolację termiczną i akustyczną. Wymienione zostały wszystkie okna i drzwi. Dzięki zastosowaniu napędu elektrycznego drzwi międzywagonowe są otwierane i zamykane automatycznie. Drzwi boczne zyskały przycisk umożliwiający otwarcie ich przez pasażera. Przebudowie zostały poddane również wnętrza jednostek. Ściany wewnętrzne i panele sufitowe wykonano z tworzyw sztucznych, zamontowano nowoczesne oświetlenie, nowe półki bagażowe oraz stoliki. Każdy pojazd został wyposażony w toaletę zabudowaną w systemie zamkniętym. Kabina jest przystosowana do potrzeb osób niepełnosprawnych oraz posiada miejsce do przewijania niemowląt.
Komfortową podróż gwarantują nowe, wysokie, ergonomiczne siedzenia ze składanymi podłokietnikami i zagłówkami ze skóry ekologicznej. System sieci bezprzewodowej WiFi umożliwia podróżującym połączenie z internetem. Wnętrze pojazdu jest monitorowane przez system 20 kamer. System informacji audio-wizualnej składa się z elektronicznych tablic informacyjnych LED na czołach pojazdu nad szybami i po bokach dachu każdego wagonu i tablice wewnętrzne LCD, które będą wyświetlać bieżącą informacją o trasie i lokalizacji pociągu oraz możliwością wyświetlania reklam. System informacji uzupełniają głośniki.
Więcej z Działu Kontrakty
PESA z idealną ofertą dla Polregio
09.04.2024
Parowóz Px29-1704 potrzebuje naprawy P5
04.04.2024
Polregio chce zmodernizować SA108-006
03.04.2024
Podkarpackie bez nowych ezt-ów
28.03.2024
Do kupienia EN57-935
11.03.2024
Więcej z Działu Pasażer
Więcej z Działu Prawo
Duża kasa w pociągu z Ukrainy
03.04.2024
PKP trafią do Ministerstwa Infrastruktury
07.03.2024
RegioJet niezadowolony z decyzji UTK
05.03.2024
Sabotaż na linii kolejowej. Jest śledztwo
27.02.2024
Kradli i wpadli. Udana interwencja SOK
19.01.2024
Gruba kasa w pociągu z Ukrainy
04.01.2024
Nie warto grozić kierownikowi pociągu!
19.12.2023
Więcej rządowej kasy na kolej
15.11.2023
Więcej z Działu Przewoźnicy
Więcej z Działu Producenci
Więcej lokomotyw PESA Gama w Cargounit
14.12.2023
Griffin pojechał 240 km/h [FILM]
27.10.2023
12 lokomotyw EURO9000 dla Alpha Trains
25.10.2023
Więcej z Działu Infrastruktura
Bezpieczniej na linii Rail Baltica
10.04.2024
Dworzec w biurowcu. W Słupsku
26.03.2024
Okrąglak ocalony od zapomnienia
21.03.2024