Kto przebuduje peron SKM Gdynia Orłowo?
Siedem przedsiębiorstw bierze udział w przetargu na modernizację peronu SKM Gdynia Orłowo. Przyjęte kryterium cenowe spełnia tylko jedno z nich – Colas Rail Polska.
Kiedy wykonawca zostanie wybrany, będzie mieć 11 miesięcy na to, aby zmienić oblicze przystanku, przez który każdego roku przewijają się tysiące turystów.
Przetarg i zakres prac
PKP Szybka Kolej Miejska w Trójmieście otworzyła oferty w ogłoszonym pod koniec sierpnia przetargu nieograniczonym na wykonanie modernizacji peronu SKM na stacji Gdynia Orłowo.
W ramach modernizacji powstaną m.in.:
nowy peron o długości 226 m (dłuższy o 2 m od obecnego),
pełnowymiarowa wiata skutecznie chroniąca przed niekorzystnymi warunkami atmosferycznymi,
zmodernizowane wejście na peron od strony CH Klif, w którym zostanie zainstalowana winda,
monitoring,
system informacji pasażerskiej,
mała architektura – ławki, kosze itd.
Oferty
Do przetargu przystąpiło siedmiu wykonawców, którzy zaproponowali następujące wyceny:
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Colas Rail Polska - 17 696 010,00 zł brutto
Przedsiębiorstwo Usługowo-Handlowe Rajbud - 19 359 355,92 zł brutto
Konsorcjum: Roverpol (lider) Rover Infraestructuras SA (partner) - 20 270 400,00 zł brutto
Mosty Gdynia s.c. Sławomir Kuś, Marcin Sierżęga - 22 034 220,00 zł brutto
Konsorcjum: Alusta SA (lider) i Pozbud SA (partner) - 22 631 617,18 zł brutto
Budimex - 22 984 818,12 zł brutto
Pomorskie Przedsiębiorstwo Mechaniczno-Torowe - 23 202 705,08 zł brutto
Jako że budżet spółki kolejowej na tę modernizację wynosi 18 609 000 zł brutto, najważniejsze kryterium cenowe – decydujące o rozstrzygnięciu przetargu w 94% - spełnia tylko jedna oferta – firmy Colas Rail Polska. W 6% o wyborze wykonawcy decyduje długość gwarancji. Wszyscy wykonawcy zadeklarowali taki sam okres gwarancji jakości i rękojmi za wady – 7 lat.