Kto pojedzie ze stacji kolejowej do terminalu w Modlinie?
Czterech przewoźnikówzłożyło oferty w przetargu Kolei Mazowieckich na obsługę linii łączącej stacjękolejową z terminalem lotniczym w Modlinie. Co najmniej jedna może byćzaskakująca.
Zamawiający na wykonywanie przewozów od 1 kwietnia do 31grudnia 2019 roku chciał przeznaczyć 3.337.605,65 zł. Złożone zostały następująceoferty:
1. PKS Polonus ? cena brutto 2.360.627,28 zł, stawka za 1 wozokm? 4,95 zł netto, cena jednego kursu ? 27,22 zł netto, czas podstawieniaautobusu rezerwowego ? 55 minut. Zaproponowane pojazdy to VDL Citea z 2010 i2011 roku, o pojemności 27+77, 29+74 oraz 26+76.
2. PKS Tarnobrzeg ? to chyba największe zaskoczenie. Cenabrutto 2.398.561 zł, stawka za 1 wozokm ?5,43 zł netto, cena jednego kursu ? 29,87 zł netto, czas podstawienia autobusurezerwowego ? do 1 godziny. Zaproponowane pojazdy to Mercedesy Conecto z 2013 roku,o pojemności 27+79.
3. Arriva ? cena brutto 2.299.053,24 zł, stawka za 1 wozokm ? 4,82 zł netto, cenajednego kursu ? 26,51 zł netto, czas podstawienia autobusu rezerwowego ? 1godzina. Zaproponowane pojazdy to SOR NB12 z 2013 roku, o pojemności 35+69.
4. Stalko Przybysz i Wspólnicy. Cena brutto 2.504.589,12 zł,stawka za 1 wozokm ? 5,25 zł netto, cenajednego kursu ? 28,88 zł netto, czas podstawienia autobusu rezerwowego ? 1godzin. Zaproponowane pojazdy to Maz 203 z 2017 roku, o pojemności 28+73.
Cenowo najbliżej wygranej jest zatem Arriva. Kryteria wyborustanowią:
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Cena ? 75%,
Czas podstawienia autobusu rezerwowego ? 10% oraz
Liczba miejsc siedzących i stojących ? 15%.
Przypomnijmy, że Koleje Mazowieckie rozstały się zpoprzednim przewoźnikiem ? PKS Grodzisk Mazowiecki. Zakończenie współpracy nastąpiłow wyniku niedostosowania usług tego przewoźnika do standardów wymaganych przezKoleje Mazowieckie. Umowa została rozwiązana za porozumieniem stron.
„