Kto naprawi lokomotywy PKP Intercity?
inforail
28.10.2011 22:21
Kto naprawi lokomotywy PKP Intercity?
Zgodnie z naszymi wcześniejszymi zapowiedziami PKP Intercity ogłosiły wszczęcie postępowania przetargowego na wykonanie obsługi technicznej 110 lokomotyw serii EP/EU07. Rozstrzygnięcie przetargu zaplanowano na 8 grudnia br., a zlecone prace zostaną zrealizowane w 2012 roku. To pierwszy tak duży przetarg PKP Intercity w zakresie taboru trakcyjnego, jakim dysponuje spółka. Przedmiotem rozpisanego w poniedziałek, 24 października, przetargu jest wykonanie obsługi technicznej 110 lokomotyw typu 4E/303E (serii EU/EP07) na 4-tym poziomie utrzymania (napraw rewizyjnych). Zamówienie zostało podzielone na 5 zadań.
Jak informuje Małgorzata Sitkowska z PKP Intercity obsługa techniczna na 4-tym poziomie utrzymania (napraw rewizyjnych) oznacza przegląd, naprawę lub wymianę elementów i podzespołów lokomotyw, sprawdzenie prawidłowego działania wszystkich jego instalacji i systemów. Naprawy rewizyjne wykonywane są cyklicznie, zgodnie z Dokumentacją Systemu Utrzymania dla tej serii lokomotyw, zatwierdzoną 31 sierpnia br. przez Prezesa Urzędu Transportu Kolejowego.
PKP Intercity przy wyborze najkorzystniejszej oferty kierować się będzie, oprócz kryterium ceny, terminem udzielanej przez wykonawcę zadania gwarancji. Przewidziane postępowaniem przetargowym prace zostaną zrealizowane na przestrzeni 12 miesięcy od daty podpisania umowy.
„Po intensywnych pracach nad zwiększaniem zasobów wagonowych – remontach oraz inwestycjach w ich modernizację, ważnym zadaniem jest utrzymanie wymaganego ilostanu sprawnych lokomotyw. Obecnie mamy niewielką nadwyżkę lokomotyw na 160 km/h i powyżej. Stąd też decyzja o ogłoszeniu przetargu na naprawę siódemek”–stwierdza Janusz Malinowski, Prezes PKP Intercity.
Aktualnie PKP Intercity SA dysponują 308 lokomotywami serii EU/EP07. Są to maszyny wyprodukowane w latach 1965 –1992.
Przypomnijmy, że zgodnie z zapowiedziami Janusza Malinowskiego na tegorocznych targach Trako 2011 PKP Intercity chcą również zmodernizować ponad 1000 wagonów, z czego 748 zostanie wyremontowanych przez podmioty zewnętrzne. Szerzej na ten temat pisaliśmy tutaj.
Więcej z Działu Kontrakty
PESA z idealną ofertą dla Polregio
09.04.2024
Parowóz Px29-1704 potrzebuje naprawy P5
04.04.2024
Polregio chce zmodernizować SA108-006
03.04.2024
Podkarpackie bez nowych ezt-ów
28.03.2024
Do kupienia EN57-935
11.03.2024
Więcej z Działu Pasażer
Więcej z Działu Prawo
Duża kasa w pociągu z Ukrainy
03.04.2024
PKP trafią do Ministerstwa Infrastruktury
07.03.2024
RegioJet niezadowolony z decyzji UTK
05.03.2024
Sabotaż na linii kolejowej. Jest śledztwo
27.02.2024
Kradli i wpadli. Udana interwencja SOK
19.01.2024
Gruba kasa w pociągu z Ukrainy
04.01.2024
Nie warto grozić kierownikowi pociągu!
19.12.2023
Więcej rządowej kasy na kolej
15.11.2023
Więcej z Działu Przewoźnicy
Więcej z Działu Producenci
Więcej lokomotyw PESA Gama w Cargounit
14.12.2023
Griffin pojechał 240 km/h [FILM]
27.10.2023
12 lokomotyw EURO9000 dla Alpha Trains
25.10.2023
Więcej z Działu Infrastruktura
Bezpieczniej na linii Rail Baltica
10.04.2024
Dworzec w biurowcu. W Słupsku
26.03.2024
Okrąglak ocalony od zapomnienia
21.03.2024