Kto naprawi ED74? Rośnie zainteresowanie przetargiem?
inforail
25.07.2014 10:37
Kto naprawi ED74? Rośnie zainteresowanie przetargiem?
PKP Intercity przesuwają termin składania ofert w przetargu na wykonanie napraw na 4-tym poziomie utrzymania 8 ezt-ów serii ED74. Pierwotnie mowa była o 22 lipca 2014 roku, jednakże przewoźnik zdecydował o wydłużeniu tego terminu o dwa tygodnie, do 5 sierpnia br. Zmiana ta jest powiązana z wnioskiem jednego z potencjalnych oferentów, który zwrócił się do PKP Intercity o udostępnienie Dokumentacji Systemu utrzymania i Dokumentacji technicznej pojazdu serii ED74. Zamawiający przychylił się do ww. wniosku informując jednocześnie o wydłużeniu terminu na złożenie ofert.
Przypomnijmy, że to już kolejne podejście PKP Intercity do wyłonienia wykonawcy przedmiotowych napraw ED74. Zamówienie obejmuje przegląd, naprawę lub wymianę podzespołów i zespołów połączoną z częściowym ich demontażem oraz naprawę lub wymianę elementów zużytych bądź uszkodzonych wchodzących w skład pojazdu. Poprzednie zamówienie zostało unieważnione ponieważ jedyna oferta, złożona przez PESĘ –producenta składów, okazała się za droga. Wówczas przewoźnik podał, iż cena najkorzystniejszej oferty przewyższa kwotę, jaką zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia. Owa jedyna oferta została złożona przez bydgoską PESĘ, która zaoferowała wykonanie prac za 18.295.536,60 zł, podczas gdy PKP Intercity przeznaczyły na to zadanie 17.220.000,00 zł. To o 1.075.536,60 zł mniej niż chciała bydgoska firma. Prace powinny zostać wykonane w ciągu 8 miesięcy od udzielenia zamówienia. W przetargu szansę na wygraną mają oferenci, którzy w ciągu ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzonej działalności jest krótszy –w tym okresie, należycie wykonał dostawę (dostawy) lub naprawę (naprawy), łącznie nie mniej niż 3 elektrycznych zespołów trakcyjnych o prędkości maksymalnej nie mniejszej niż 130 km/h. Czy w związku z pojawiającymi się pytaniami, dotyczącymi m.in. udostępnienia dokumentacji jednostek o zamówienie ubiega się nie tylko PESA, ale także inny podmiot? A może bydgoski producent odpuścił to zamówienie? Odpowiedzi na te pytania poznamy za niecałe dwa tygodnie, oczywiście o ofertach poinformujemy na łamach InfoRail .
Dodajmy, o czym już informowaliśmy na łamach portalu, że przy okazji składy mają stracić swoje czerwone malowanie, nawiązujące do poprzedniego właściciela –Przewozów Regionalnych, na rzecz malatury PKP Intercity. Przypomnijmy, że ED74 dotychczas kursowały w tym malowaniu bo to właśnie od Przewozów Regionalnych PKP Intercity przejęły składy w 2008 roku. ED74 zostały wyprodukowane w latach 2007 –2008 w liczbie 14 sztuk przez bydgoską PESĘ. Początkowo miało ich być 11, potem zamówienie zostało zwiększone. Pierwotnie zostały skierowane do obsługi trasy Warszawa –Łódź, teraz można je spotkać przy obsłudze pociągów TLK na innych liniach.
Więcej z Działu Kontrakty
PESA z idealną ofertą dla Polregio
09.04.2024
Parowóz Px29-1704 potrzebuje naprawy P5
04.04.2024
Polregio chce zmodernizować SA108-006
03.04.2024
Podkarpackie bez nowych ezt-ów
28.03.2024
Do kupienia EN57-935
11.03.2024
Więcej z Działu Pasażer
Więcej z Działu Prawo
Duża kasa w pociągu z Ukrainy
03.04.2024
PKP trafią do Ministerstwa Infrastruktury
07.03.2024
RegioJet niezadowolony z decyzji UTK
05.03.2024
Sabotaż na linii kolejowej. Jest śledztwo
27.02.2024
Kradli i wpadli. Udana interwencja SOK
19.01.2024
Gruba kasa w pociągu z Ukrainy
04.01.2024
Nie warto grozić kierownikowi pociągu!
19.12.2023
Więcej rządowej kasy na kolej
15.11.2023
Więcej z Działu Przewoźnicy
Więcej z Działu Producenci
Więcej lokomotyw PESA Gama w Cargounit
14.12.2023
Griffin pojechał 240 km/h [FILM]
27.10.2023
12 lokomotyw EURO9000 dla Alpha Trains
25.10.2023
Więcej z Działu Infrastruktura
Bezpieczniej na linii Rail Baltica
10.04.2024
Dworzec w biurowcu. W Słupsku
26.03.2024
Okrąglak ocalony od zapomnienia
21.03.2024