Kto naprawi ED74? Rośnie zainteresowanie przetargiem?

inforail
25.07.2014 10:37
PKP Intercity przesuwają termin składania ofert w przetargu na wykonanie napraw na 4-tym poziomie utrzymania 8 ezt-ów serii ED74. Pierwotnie mowa była o 22 lipca 2014 roku, jednakże przewoźnik zdecydował o wydłużeniu tego terminu o dwa tygodnie, do 5 sierpnia br. Zmiana ta jest powiązana z wnioskiem jednego z potencjalnych oferentów, który zwrócił się do PKP Intercity o udostępnienie Dokumentacji Systemu utrzymania i Dokumentacji technicznej pojazdu serii ED74. Zamawiający przychylił się do ww. wniosku informując jednocześnie o wydłużeniu terminu na złożenie ofert.
Jeden z ED74 po naprawie
Przypomnijmy, że to już kolejne podejście PKP Intercity do wyłonienia wykonawcy przedmiotowych napraw ED74. Zamówienie obejmuje przegląd, naprawę lub wymianę podzespołów i zespołów połączoną z częściowym ich demontażem oraz naprawę lub wymianę elementów zużytych bądź uszkodzonych wchodzących w skład pojazdu. Poprzednie zamówienie zostało unieważnione ponieważ jedyna oferta, złożona przez PESĘ –producenta składów, okazała się za droga. Wówczas przewoźnik podał, iż cena najkorzystniejszej oferty przewyższa kwotę, jaką zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia. Owa jedyna oferta została złożona przez bydgoską PESĘ, która zaoferowała wykonanie prac za 18.295.536,60 zł, podczas gdy PKP Intercity przeznaczyły na to zadanie 17.220.000,00 zł. To o 1.075.536,60 zł mniej niż chciała bydgoska firma. Prace powinny zostać wykonane w ciągu 8 miesięcy od udzielenia zamówienia. W przetargu szansę na wygraną mają oferenci, którzy w ciągu ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzonej działalności jest krótszy –w tym okresie, należycie wykonał dostawę (dostawy) lub naprawę (naprawy), łącznie nie mniej niż 3 elektrycznych zespołów trakcyjnych o prędkości maksymalnej nie mniejszej niż 130 km/h. Czy w związku z pojawiającymi się pytaniami, dotyczącymi m.in. udostępnienia dokumentacji jednostek o zamówienie ubiega się nie tylko PESA, ale także inny podmiot? A może bydgoski producent odpuścił to zamówienie? Odpowiedzi na te pytania poznamy za niecałe dwa tygodnie, oczywiście o ofertach poinformujemy na łamach InfoRail .  
Dodajmy, o czym już informowaliśmy na łamach portalu, że przy okazji składy mają stracić swoje czerwone malowanie, nawiązujące do poprzedniego właściciela –Przewozów Regionalnych, na rzecz malatury PKP Intercity. Przypomnijmy, że ED74 dotychczas kursowały w tym malowaniu bo to właśnie od Przewozów Regionalnych PKP Intercity przejęły składy w 2008 roku. ED74 zostały wyprodukowane w latach 2007 –2008 w liczbie 14 sztuk przez bydgoską PESĘ. Początkowo miało ich być 11, potem zamówienie zostało zwiększone. Pierwotnie zostały skierowane do obsługi trasy Warszawa –Łódź, teraz można je spotkać przy obsłudze pociągów TLK na innych liniach.