Kto będzie jeździł w woj. kujawsko-pomorskim? Nasza subiektywna symulacja ofert

inforail
17.09.2021 11:45
Jak już informowaliśmy na łamach InfoRail.pl województwo kujawsko-pomorskie ogłosiło wreszcie przetarg na obsługę połączeń kolejowych.

Zamówienie zostało podzielone na 10 pakietów. Kto je zgarnie? Postanowiliśmy zabawić się w symulację potencjalnych ofert. Co nam wyszło?

Pakiet A — linie komunikacyjne:

Kaliska–Włocławek–Toruń–Bydgoszcz,

Bydgoszcz–Inowrocław,

Mogilno–Inowrocław–Toruń,

Bydgoszcz – Toruń – Jabłonowo Pomorskie (– Brodnica po 2025 po elektryfikacji l.k. 208).

Obstawiamy ofertę od Polregio.

Pakiet B1 — linie komunikacyjne:

Bydgoszcz–Wyrzysk–Osiek,

Bydgoszcz–Toruń,

Toruń – Jabłonowo Pomorskie (Olsztyn),

Bydgoszcz–Smętowo (Gdynia).

Obstawiamy ofertę od Polregio.

Pakiet B2 — linie komunikacyjne:

Piła–Bydgoszcz,

Laskowice–Smętowo (Gdynia),

Jabłonowo Pomorskie – Iława (Olsztyn),

(Poznań) – Inowrocław – Bydgoszcz,

Toruń–Inowrocław–Mogilno (Poznań).

Obstawiamy ofertę od Polregio.

Pakiet C — linia komunikacyjna: Bydgoszcz–Tuchola–Chojnice.

Obstawiamy ofertę od Arrivy.

Pakiet D — linie komunikacyjne:

Bydgoszcz–Laskowice–Grudziądz,

Laskowice–Czersk.

Obstawiamy ofertę od Arrivy.

Pakiet E — linie komunikacyjne:

Toruń – Jabłonowo Pomorskie – Brodnica,

Brodnica–Grudziądz,

Bydgoszcz–Chełmża (– Toruń).

Obstawiamy ofertę od Arrivy.

Pakiet F — linia komunikacyjna: Toruń–Grudziądz.

Obstawiamy ofertę od Arrivy.

Pakiet G — linia komunikacyjna: Toruń–Lipno (Sierpc).

Obstawiamy ofertę od Arrivy.

Pakiet H — linia komunikacyjna: Wierzchucin–Szlachta.

Obstawiamy ofertę od Arrivy.

Pakiet I — linia komunikacyjna: Brodnica – Rypin.

Obstawiamy ofertę od Arrivy.

Naszym zdaniem podział pracy w kujawsko-pomorskim nie zmieni się znacząco. Rynek podzielą między siebie Polregio i Arriva.

Stanowisko Urzędu Marszałkowskiego

Przetarg otwiera nowy rozdział w budowaniu oferty w pasażerskich przewozach szynowych w województwie kujawsko-pomorskim. Zakładamy, że wybrany model podziału zamówienia - z dziesięcioma szczegółowo opisanymi pakietami - sprawi, iż samorządowe władze województwa będą mogły zagwarantować siatkę połączeń odpowiadającą potrzebom społecznym. Ponieważ takie są oczekiwania mieszkańców, chcemy w tym nowym rozdaniu zwiększyć liczbę obsługiwanych linii, zlikwidować zjawisko wykluczenia komunikacyjnego i białe plamy na regionalnej mapie publicznego transportu pasażerskiego. Zależy nam też, by lepiej sprofilowana siatka połączeń zachęciła do korzystania z kolei nowych pasażerów – poinformowało Biuro Prasowe Urzędu Marszałkowskiego.

Postępowanie przetargowe jest w tym przypadku przedsięwzięciem niezwykle złożonym, ponieważ chodzi o 9-letnie kontrakty o łącznie blisko miliardowej wartości. Dlatego wcześniej zdecydowaliśmy się m.in. na przeprowadzenie konsultacji rynkowych, w toku których weryfikowaliśmy wypracowane wstępne założenia poprzez skonfrontowanie ich z realnymi możliwościami rynku, co przedłużyło proces przygotowywania postępowania – dodało Biuro Prasowe Urzędu Marszałkowskiego.