Królewiec: Zakończono rekonstrukcję mostu na trasie do Bałtijska

inforail
10.11.2009 14:09

Na Kaliningradzkiej Kolei –filii rosyjskich kolei RŻD zakończono prace nad odbudową mostu kolejowego na 46-ym kilometrze linii kolejowej z Królewca do Bałtijska –oznajmiło Radio Królewiec. Podczas prac odbudowy mostu, wymieniono wadliwe elementy konstrukcji stalowej na żelbetowe płyty. Przeprowadzone prace nad odbudową nasypów i ścian oporowych, oraz zespołów schodów na zboczach nasypu. Dzięki urządzeniu konkretnych pól i wydłużenia filarów mostu, szerokość wzrosła z 14 do 20 m. Dotychczas szerokość mostu ograniczała jego ładowność. Po przebudowie, klasa obciążenia osi wzrosła z H8 do C14, co pozwoli mu na przepust ciężkich składów towarowych. Okres użytkowania mostu po jego gruntownej renowacji i modernizacji zdaniem ekspertów, wyniesie co najmniej 50 lat.
Remont mostu kolejowego na linii kolejowej z Królewca do Bałtijska miał miejsce w ramach programu inwestycyjnego RŻD odbudowy kolejowych obiektów inżynieryjnych, na co wydano teraz ponad 12 mln rubli. Według tego programu do 2012 r. odremontowane i zmodernizowane zostaną jeszcze cztery dalsze mosty w enklawie Królewieckiej. Obecnie zmodernizowany most kolejowy oddano do eksploatacji w 1876 roku. W kwietniu 1945 r., podczas odwrotu niemieckich sił zbrojnych, most został wysadzony. Czasowo przywrócono do eksploatacji pod koniec 1945 roku. Po raz pierwszy w latach powojennych, most został całkowicie naprawiony w 1959 r. Jest on bardzo ważny dla kolejowych przewozów towarowych i pasażerskich enklawy Królewieckiej.