Kraków z dodatkowymi peronami. Dla pociągów do Warszawy
Od 10 czerwca pociągiz Krakowa do Warszawy będą obsługiwane z dodatkowych peronów – poinformowałyPKP Polskie Linie Kolejowe.
Spółka kontynuuje modernizację linii średnicowej w Krakowie.W wakacje wykonawca ograniczy zmiany dotyczące pasażerów, by ułatwićpodróże. W kolejny etap wchodziprzebudowa stacji Kraków Główny.
Najważniejsza będzie zmieniona organizacja robót na liniiE30. Obecnie, ze względu na szeroki zakres prac przy obiektach inżynieryjnych idostawy materiałów, codziennie poza szczytem komunikacyjnym, wprowadzana jestprzerwa (9:30 – 14:30) w kursowaniu pociągów, pomiędzy Krakowem Głównym aPodłężem. W najbliższym kwartale, by usprawnić przejazdy wakacyjne przezstolicę Małopolski, przerwy będą tylko kilka dni w miesiącu. W czerwcu pomiędzy11 a 14, w lipcu od 2 do 6, a w sierpniu od 6 do 10.
Pozytywne zmiany czekają także pasażerów podróżujących wkierunku Warszawy. Kończą się prace przy budowie nowych torów do peronu 4 nastacji Kraków Główny. Od 10 czerwca będą z niego korzystać pasażerowie pociągówprzyjeżdżających i odjeżdżających w kierunku Warszawy. Usprawni to obsługę, aniektóre pociągi dalekobieżne i regionalne nie pojadą objazdem do KrakowaPłaszowa – podały PKP PLK.
Spółka informuje też, że nowa organizacja prac budowalnychnie oznacza zmniejszenia zakresu robót przy rozbudowie wiaduktów kolejowych.Wręcz przeciwnie – w czerwcu ruszają kolejne fazy przebudowy tych obiektów. Naul. Kamiennej – 25 czerwca rozpocznie się następny etap modernizacji wiaduktu.Na czas prac, do października, ruch samochodowy pod nim będzie wstrzymany. Wpołowie czerwca ruszy także kolejna faza rozbudowy obiektu nad ul. Prądnicką.Roboty budowlane nie będą wymagać dodatkowych zmian w organizacji ruchu na tejarterii.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Kilka tygodni temu rozpoczęła się modernizacja wiaduktu nadul. Powstańców Wielkopolskich. Prowadzone do tej pory prace były takzorganizowane, że nie wymagały korekt w organizacji ruchu. 13 czerwca wykonawcazwęzi przekrój ulicy do dwóch (z obecnych trzech) pasów ruchu. W wybraneweekendy zajmowany będzie dodatkowy pas. PLK w komunikatach będzie szczegółowoinformować o zmianach.
Jak podają PKP PLK modernizacja wiaduktów kolejowych wKrakowie to część przebudowy najważniejszej linii kolejowej w mieście. Głównymefektem jej modernizacji będzie dobudowa nowych torów w centrum Krakowa,zaprojektowanych do obsługi pociągów aglomeracyjnych. Powstaną także noweprzystanki kolejowe w Grzegórzkach i Złocieniu. Prace budowlane zakończą się w2020 roku. Ich wartość jest szacowana na niemal 1 mld zł.
„