Najnowsze w Infoship
Brakuje najnowszych.

Kraków: Terminale mobilne – krok naprzód w obsłudze pasażera

inforail
25.02.2008 14:35

Już dziś na trasie Kraków Główny –Kraków Balice pasażerowie obsługiwani są przy użyciu przenośnych kas przenośnych. Dzięki nowoczesnym rozwiązaniom technologicznym nie tylko nie muszą stać w kolejkach do kas biletowych, ale również nie ponoszą dodatkowych opłat przy zakupie biletów u konduktora.
Z terminali mobilnych zadowolone są również małopolskie drużyny konduktorskie. Jako pierwsze i na razie jedyne w Spółce Przewozy Regionalne mogą obsługiwać takie urządzenia. Kierownik poc. Adam Łaciak potwierdza, że „kasy są łatwe w obsłudze, a dzięki zintegrowanej drukarce, nie trzeba już ręcznie wypisywać biletów. Ich bogata funkcjonalność ułatwia i usprawnia pracę konduktorów oraz niewątpliwie podnosi standardy usług na kolei.”Kierownik poc. Wojciech Zbroiński chwali też inne zalety tego urządzenia tj. jego ergonomię, stosunkowo niską wagę oraz bardzo długi czas pracy na jednym akumulatorze. Terminal jest również odporny na niesprzyjające warunki pracy: upadek, zachlapanie, kurz oraz zmiany temperatur. Na koniec dodaje –„To milowy krok naprzód w obsłudze pasażera, który pozwala na zwiększenie komfortu jego podróży”.
Drużyny konduktorskie chcą, aby nowoczesne mobilne terminale, były nie tylko luksusem, ale powszechną usługą, spotykaną również na innych trasach. Czekają też na rozszerzenie wykorzystania innych funkcji tych urządzeń np. płatności elektronicznej oraz obsługi kart chipowych.
Terminale przenośne zakupiły już koleje czeskie, niemieckie, angielskie, japońskie oraz tajwańskie.