TransInfo Archiwum|Inforail|Przewoźnicy|Kraków: Stanowisko Konwentu Marszałków Województw RP w sprawie usamorządowienia PKP PR
Kraków: Stanowisko Konwentu Marszałków Województw RP w sprawie usamorządowienia PKP PR
inforail
27.10.2008 14:19
Kraków: Stanowisko Konwentu Marszałków Województw RP w sprawie usamorządowienia PKP PR
Konwent Marszałków Województw RP w odpowiedzi na propozycję Rządu deklaruje wolę podpisania porozumienia pomiędzy Stroną Rządową a Województwami. Właściwym terminem podpisania porozumienia są dni obrad Walnego Zgromadzenia Związku Województw RP tj. 9-10.11.2008r.
Konwent Marszałków oczekuje jednak od Strony Rządowej potwierdzenia spełnienia warunków przedstawionych w stanowisku Konwentu z dnia 25.09.2008r. w następujący sposób:
Konwent Marszałków oczekuje jednak od Strony Rządowej potwierdzenia spełnienia warunków przedstawionych w stanowisku Konwentu z dnia 25.09.2008r. w następujący sposób:
1. Zagwarantowanie środków finansowych na zakup i modernizację taboru w latach 2009-2015 z następujących źródeł:
· przeznaczenie z Funduszu Kolejowego w wyniku zmiany ustawy z dnia 16.12.2005r. o funduszu kolejowym Dz. U. z 2006r. Nr 12, poz. 61 kwoty 700 mln zł. Środki finansowe w/w wysokości zostaną przekazane na podstawie kontraktów wojewódzkich.
· potwierdzenie rezerwy celowej w trybie art.38, ust. 6 ust. Z dnia 28.03.2008r. o transporcie kolejowym Dz. U. z 2007r., Nr 16, poz. 96 z późn. zm. w wysokości 623 mln zł.
· z programu POIiŚ 175 mln euro (ok. 612,5 mln zł) poprzez umieszczenie na liście indykatywnej projektów spółki PKP PR „na zakup i modernizację taboru realizującego przewozy kolejowe na obszarze co najmniej 2-ch województw”, z udziałem własnym PKP PR na poziomie 50% tj. dodatkowo kwoty 175 mln euro.
Stanowi to w sumie kwotę (bez wkładu własnego) po stronie rządowej
ok. 1 935 500 000 zł.
· potwierdzenie rezerwy celowej w trybie art.38, ust. 6 ust. Z dnia 28.03.2008r. o transporcie kolejowym Dz. U. z 2007r., Nr 16, poz. 96 z późn. zm. w wysokości 623 mln zł.
· z programu POIiŚ 175 mln euro (ok. 612,5 mln zł) poprzez umieszczenie na liście indykatywnej projektów spółki PKP PR „na zakup i modernizację taboru realizującego przewozy kolejowe na obszarze co najmniej 2-ch województw”, z udziałem własnym PKP PR na poziomie 50% tj. dodatkowo kwoty 175 mln euro.
Stanowi to w sumie kwotę (bez wkładu własnego) po stronie rządowej
ok. 1 935 500 000 zł.
· wskazanie źródeł finansowania programu inwestycyjnego w latach 2016-2020 w zakresie modernizacji i zakupu taboru kolejowego do kwoty 3 851 mln zł.
z budżetu państwa i programów unijnych.
z budżetu państwa i programów unijnych.
2. Pokrycie straty bilansowej spółki z lat ubiegłych w kwocie 1 188 mln zł m.in. poprzez:
· podwyższenie kapitału zakładowego poprzez wniesienie do spółki aportem zaplecz technicznych do obsługi taboru i innych nieruchomości
· wniesienie aportem taboru zakupionego ze środków budżetu państwa
3. Zobowiązanie do pokrycia straty operacyjnej i innych kosztów w tym wkładu własnego spółki PKP PR od 2009r. poprzez:
· dotację z budżetu państwa w wysokości 208,3 mln zł. w 2009r.
· zwiększenie dochodów województw z tytułu podwyższenia udziału w podatku dochodowym od osób prawnych (CIT) o 2 pkt % tj. z 14 do 16% od 2010r. w odniesieniu do obecnego systemu naliczania podatków.
· dotację z budżetu państwa w wysokości 208,3 mln zł. w 2009r.
· zwiększenie dochodów województw z tytułu podwyższenia udziału w podatku dochodowym od osób prawnych (CIT) o 2 pkt % tj. z 14 do 16% od 2010r. w odniesieniu do obecnego systemu naliczania podatków.
Konwent upoważnia Zespół Roboczy ds. Usamorządowienia PKP PR poszerzony o Panów Marszałków:
– Jana Kozłowskiego –Prezesa Zarządu Związku Województw RP,
– Marka Nawarę –Wiceprezesa Zarządu Związku Województw RP,
– Adama Struzika – Wiceprezesa Zarządu Związku Województw RP,
do doprecyzowania porozumienia ze Stroną Rządową.
– Jana Kozłowskiego –Prezesa Zarządu Związku Województw RP,
– Marka Nawarę –Wiceprezesa Zarządu Związku Województw RP,
– Adama Struzika – Wiceprezesa Zarządu Związku Województw RP,
do doprecyzowania porozumienia ze Stroną Rządową.
W celu dotrzymania wskazanego wyżej terminu niezbędna jest odpowiedź Strony Rządowej najpóźniej do dnia 30.10.2008r.
Pełne stanowisko: http://www.malopolskie.pl/Wydarzenia/?id=4037
Więcej z Działu Kontrakty
PESA z idealną ofertą dla Polregio
09.04.2024
Parowóz Px29-1704 potrzebuje naprawy P5
04.04.2024
Polregio chce zmodernizować SA108-006
03.04.2024
Podkarpackie bez nowych ezt-ów
28.03.2024
Do kupienia EN57-935
11.03.2024
Więcej z Działu Pasażer
Więcej z Działu Prawo
Duża kasa w pociągu z Ukrainy
03.04.2024
PKP trafią do Ministerstwa Infrastruktury
07.03.2024
RegioJet niezadowolony z decyzji UTK
05.03.2024
Sabotaż na linii kolejowej. Jest śledztwo
27.02.2024
Kradli i wpadli. Udana interwencja SOK
19.01.2024
Gruba kasa w pociągu z Ukrainy
04.01.2024
Nie warto grozić kierownikowi pociągu!
19.12.2023
Więcej rządowej kasy na kolej
15.11.2023
Więcej z Działu Przewoźnicy
Więcej z Działu Producenci
Więcej lokomotyw PESA Gama w Cargounit
14.12.2023
Griffin pojechał 240 km/h [FILM]
27.10.2023
12 lokomotyw EURO9000 dla Alpha Trains
25.10.2023
Więcej z Działu Infrastruktura
Bezpieczniej na linii Rail Baltica
10.04.2024
Dworzec w biurowcu. W Słupsku
26.03.2024
Okrąglak ocalony od zapomnienia
21.03.2024