Kraków: Kolej przegrywa z busami
Jeszcze na początku tego roku PKP Polskie Linie Kolejowe zapowiadały, że z końcem 2014r r. przygotują pierwsze dwie linie Szybkiej Kolei Aglomeracyjnej. Nowe kursy w rozkładzie miały się pojawić od roku 2015. Nic z tego. PKP PLK może się tylko pochwalić opóźnieniem inwestycji. Być może szybką kolejką w pełni pojedziemy w 2016 r., być może jeszcze później. Do grudnia 2014 ma ruszyć tylko częściowo gotowa linia Kraków-Wieliczka, ale to trasa, którą i dziś szybko można pokonać busem. Tory pod SKA przygotowywane są na trzech liniach: Wieliczka-Kraków-Balice, Sędziszów-Podbory Skawińskie, Trzebinia-Kraków-Bieżanów i dalej do Tarnowa.
W lutym br. kolej podawała, że odcinek Kraków-Balice zostanie przygotowany do końca 2014 r. Teraz wiadomo, że nastąpi to rok później. Potrzeba tam budowy drugiego toru, wydłużenia dojazdu o 500 metrów do planowanej nowej stacji położonej bliżej lotniska i wykonania elektryfikacji linii. Koszt to ponad 240 mln zł.
– Aktualnie prowadzone są prace przygotowawcze. Po ich zakończeniu w przyszłym roku rozpoczną się prace budowlane – podaje Dorota Szalacha z zespołu prasowego PKP PLK. Potwierdza, że zakończenie przewidywane jest w 2015 roku.
Szczegóły.