Najnowsze w Infoship
Brakuje najnowszych.

Kraków: Ile pociągów pójdzie pod nóż?

inforail
26.05.2006 20:39
Grubo ponad dwa razy więcej niż może zapłacić Małopolska, żąda spółka PKP „Przewozy Regionalne”za utrzymanie połączeń kolejowych w województwie –czytamy w Gazecie Krakowskiej. Zarząd Województwa Małopolskiego może wyasygnować 27 mln zł, ale i tak musi liczyć się z likwidacją 54 połączeń lokalnych już od 1 lipca. Kolejowy monopolista żąda o 35 mln więcej, czyli 62 mln zł i grozi, że jeśli nie uzyska dofinansowania na satysfakcjonującym poziomie, pod nóż pójdą 193 pociągi, czyli więcej niż połowa wszystkich połączeń kolejowych w Małopolsce. Co więcej, likwidacja ma dotknąć w pierwszej kolejności pociągi poruszające się wyłącznie w obrębie województwa, natomiast połączenia z Kielcami czy Katowicami, choć nie zawsze opłacalne, znajdują się pod parasolem ochronnym warszawskiej centrali. Dotychczasowe doświadczenia Małopolski, ale też i innych województw, wskazują, że w miejsce połączeń zawieszanych przez monopolistów, jakim niegdyś był np. PKS, natychmiast pojawiają się prywatni przewoźnicy ze swymi busami. Przykładem może być historia połączeń z Wieliczką. Jeśli pasażerowie raz porzucą kolej, już do niej nie wracają. Warto, żeby szefowie PKP Przewozy Regionalne wzięli to pod uwagę.