Kraków Główny znowu wyłączony z ruchu. Przez pięć dni
PKP PLK wprowadziłyod poniedziałku ograniczenia w ruchu pociągów na remontowanym odcinku liniikolejowej od Kraków Główny Towarowy – Rudzice. Codziennie przez pięć dni wgodz. 9:30-14:30 tory pomiędzy Krakowem Głównym i Podłężem będą zamknięte.
Jak poinformował Piotr Hamarnik z biura prasowego PKP PLK,codzienna przerwa w kursowaniu składów wynika z zaplanowanej w tym czasie przezwykonawcę intensyfikacji prac budowlanych.
W godzinach 9:30-14:30 część pociągów pojedzie objazdem, aza część kursów zostanie wprowadzona autobusowa komunikacja zastępcza. Dokładneinformacje o organizacji przewozów pasażerowie znajdą u poszczególnychprzewoźników kolejowych.
Modernizacja linii kolejowej Kraków Główny Towarowy -Rudzice, biegnąca przez centrum miasta, to obecnie najważniejsza inwestycja naterenie krakowskiego węzła kolejowego.
Rozpoczęte w lipcu zeszłego roku prace modernizacyjne liniiKraków Główny Towarowy – Rudzice zakładają zastąpienie nową, 850-metrowąestakadą nasypu ziemnego biegnącego przez centrum Krakowa i dobudowanie na nimdwóch par torów oraz powstanie nowych mostów na Wiśle i stacji kolejowych.Inwestycja o wartości 240,8 mln euro, z czego unijne dofinansowanie wynosi194,9 mln euro, powinna zostać zakończona w 2020 r.
Kontrakt obejmuje modernizację blisko 20-km odcinkatorowiska. Prace wykonywane są na liniach kolejowych nr 133 i 91. Wymienionazostanie sieć trakcyjna, rozjazdy i urządzenia sterowania ruchem kolejowym. Dlausprawnienia ruchu aglomeracyjnego i zwiększenia przepustowości zarządcainfrastruktury dobuduje dwie pary torów na odcinku biegnącym przez centrummiasta – od stacji Kraków Główny Osobowy do stacji Kraków Płaszów, a takżejedną parę na odcinku Kraków Płaszów – Kraków Bieżanów.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Przebudowane będą cztery stacje kolejowe: Kraków GłównyTowarowy, Kraków Główny Osobowy, Kraków Płaszów, Kraków Bieżanów. Powstanątakże dwa dodatkowe przystanki dla pociągów kolei aglomeracyjnej – KrakówGrzegórzki i Kraków Złocień.
Prace obejmą 55 obiektów inżynieryjnych: mosty, wiadukty,przepusty, przejścia pod torami, estakady, kładki dla pieszych. Zarządcainfrastruktury wybuduje 20 nowych obiektów inżynieryjnych, w tym estakady i dwanowe mosty na Wiśle. 14 obiektów zostanie rozebranych, a w ich miejscu powstanąnowe.
Dzięki inwestycji przez Kraków będzie jeździć więcejpociągów, skróci się też czas ich przejazdów. Zmodernizowane stacje i noweprzystanki zapewnią wygodę pasażerom kolei aglomeracyjnej i pociągówdalekobieżnych, szczególnie na linii E 30, biegnącej od Zgorzelca do Przemyśla,łączącej wschodnie i zachodnie regiony kraju.
„