Kraków: Awaryjny wariant przebudowy układu komunikacyjnego lotniska
Międzynarodowy Port Lotniczy Kraków-Balice przedstawił wariant awaryjny przebudowy układu komunikacyjnego w otoczeniu lotniska. Wariant ten będzie realizowany, jeśli nie dojdzie do skutku kompleksowa przebudowa uzgodniona w 2007 roku. Jak przypomniał podczas środowej konferencji prasowej prezes MPL Jan Pamuła, w 2007 roku przedstawiciele województwa małopolskiego, miasta Kraków, gminy Zabierzów, Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, Międzynarodowego Portu Lotniczego oraz PKP Polskich Linii Kolejowych podpisali porozumienie, na mocy którego strony te miały uczestniczyć w kompleksowej przebudowie układu komunikacyjnego: drogowego i kolejowego w otoczeniu krakowskiego lotniska. Przedsięwzięcie miało być zrealizowane do końca 2011 roku.
O ile część kolejowa przebiega bez większych komplikacji, to cześć drogowa tego przedsięwzięcia odnotowuje duże opóźnienia i nie wiadomo, kiedy mogłaby się rozpocząć jej realizacja. Największe trudności są z nową, dwupasmową trasą Balicką z Krakowa do lotniska, która wciąż nie ma wydanej decyzji środowiskowej, a jej finansowanie ze strony miasta nie jest pewne. Budowie trasy sprzeciwiają się też okoliczni mieszkańcy. Więcej.