Krajobraz po Astaldi, prace na linii E59 będą kontynuowane
PKP Polskie LinieKolejowe podpisały umowę ze spółką zależną ZRK DOM Poznań. Modernizacja liniiE59 Wrocław – Poznań na odcinku gr. woj. dolnośląskiego – Leszno będziekontynuowana.
Umowa została podpisana dzisiaj, 31 października 2018 r. wWielkopolskim Urzędzie Wojewódzkim.
Dla wielu Wielkopolan,ale też z perspektywy ogólnopolskiej, linia kolejowa Poznań-Wrocław maznaczenie priorytetowe. Tą trasą każdego dnia przemieszczają się tysiące osób,dlatego jakikolwiek problem, który na niej wystąpi, powoduje paraliżkomunikacyjny. W takich kryzysowych sytuacjach rząd i podmioty mu podległemuszą reagować, i muszą reagować szybko, dlatego przerwane niedawno przezwłoską firmę prace dziś przejmuje wielkopolska firma. Podkreślam, że jest tofirma wielkopolska, dlatego liczę, że ten remont zostanie dokończony solidnie isprawinie, czyli po wielkopolsku – mówi Zbigniew Hoffmann, wojewodawielkopolski.
Zarządowi PKP PolskichLinii Kolejowych S.A. bardzo zależy na szybkim kontynuowaniu prac na odcinkuważnej trasy kolejowej Poznań – Wrocław. ZRK DOM Poznań, z którym podpisaliśmyumowę, jest już zmobilizowany do prac. Firma posiada wymagany potencjał w zakresiepracowników i sprzętu, czyli sprawnie wejdzie na kontraktowe zadanie. ZRKwykorzysta również zgromadzony już na placu budowy materiał, a to pozwoliuzyskać szybkie efekty robót – mówi Arnold Bresch, członek Zarządu PKPPolskich Linii Kolejowych S.A.
ZRK DOM Poznań będzie kontynuował prace, przerwane przezfirmę Astaldi S.p.A. Zakres robót obejmuje m.in. układanie nowych torów, montażsieci trakcyjnej oraz obiekty inżynieryjne między granicą województwadolnośląskiego a Rawiczem oraz między Bojanowem a Lesznem. Wykorzystanazostanie kadra wykonawcy oraz specjalistyczny sprzęt, m.in. palownice, dźwigi,koparki dwudrogowe, zgrzewarki, podbijarki torowe.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Podjęte prace dotyczą projektu „Przebudowa układów torowychwraz z infrastrukturą towarzyszącą na linii kolejowej E59, odcinek granicawojewództwa dolnośląskiego – Leszno” w ramach projektu „Prace na liniikolejowej E59 na odcinku Wrocław – Poznań, etap IV, odcinek granica województwadolnośląskiego – Czempiń” realizowanego w ramach unijnego instrumentufinansowego Connecting Europe Facility (CEF) – roboty wykończeniowe (etap I).Wartość prac to około 45 mln zł netto. Planowane zakończenie robót w grudniu2018 r.
PKP Polskie Linie Kolejowe rozwiązały umowę z Astaldi, gdyżwykonawca, pomimo wezwania, nie podjął pracy na kontrakcie.
„