Koronawirus opóźnia dostawy lokomotyw dla PKP CARGO
Nowe lokomotywy dla PKP CARGO zostaną dostarczone później. 13 września 2021 roku konsorcjum NEWAG i spółka zależna NEWAG Lease sp. z o.o. S.K.A zawarły z przewoźnikiem aneks do umowy na dostawę 31 lokomotyw elektrycznych Dragon, wraz ze świadczeniami dodatkowymi.
Jak podano w komunikacie przedmiotem aneksu do umowy jest zmiana terminu realizacji dostaw lokomotyw z roku 2022 na rok 2023. Strony postanowiły, że dostawa 12 lokomotyw planowana na rok 2021 zostanie przeniesiona na rok 2022, a w roku 2023 zostanie wykonana dostawa ostatnich 12 lokomotyw. Strony podały także, że uzgodnią szczegółowy harmonogram dostaw poszczególnych lokomotyw.
7 lokomotyw dostarczonych
Dotychczas na podstawie Umowy dostarczono siedem lokomotyw. Przypomnijmy, że umowa dotyczy dostawy siedmiu nowych lokomotyw wyposażonych w spalinowy moduł dojazdowy (te zostały już przekazane przewoźnikowi) oraz 24 nowych lokomotyw dwunapięciowych, wyposażonych w systemy zasilania 3 kV DC i 25 kV 50 Hz AC. W ramach umowy Konsorcjum zobowiązało się do dostawy oprogramowania oraz licencji niezbędnych do obsługi lokomotyw oraz dostawy zestawu fabrycznie nowych części zamiennych i podzespołów wchodzących w skład tzw. zestawu antyawaryjnego. Konsorcjum przeszkoli oraz przeprowadzi autoryzację personelu PKP CARGO w zakresie utrzymania i eksploatacji lokomotyw.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Newag poinformował, że zawarcie aneksu wynika głównie z trudności w procesie homologacyjnym lokomotyw wywołanych pandemią wirusa Sars-CoV-2.
Pozostałe warunki Umowy nie ulegają zmianie.