Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Kopenhaga: ICE-TD uzyskało dopuszczenie do prędkości 180km/h

inforail
09.01.2008 14:42
Od nowego rozkładu jazdy pomiędzy Niemcami, a Danią kursują spalinowe składy ICE-TD, których prędkość maksymalna wynosi 200km/h. Jednak w przypadku Danii wynosiła ona jedynie 160km/h. To zmienia się wraz z uzyskaniem świadectwa dopuszczenia do prędkości 180km/h. Dania jest bardzo specyficznym krajem, gdzie przez lata występowała konieczność przeprawiania pociągów promami pomiędzy wyspami. To sprzyjało rozwojowi trakcji spalinowej, lecz zmieniło się wraz z budową mostów, które połączyły Duńskie wyspy i półwyspy. Uzyskano również połączenie ze Szwecją. W efekcie wprowadzono również trakcję elektryczną na głównej trasie. Jednak w kolejnych latach nastało załamanie polityki. Zdecydowano się zrezygnować z dalszej elektryfikacji, co zostało po latach negatywnie ocenione przez ekspertów. Dopuszczono się również zaniedbań w infrastrukturze, gdzie w 2002 roku musiano wprowadzić permanentne ograniczenia do 160km/h dla składów ciągniętych lokomotywami. To znacznie zmniejszyło prędkości pociągów i nie dotknęło jedynie składów ER4 i IC3. Dzięki wprowadzeniu składów ICE-TD możliwe stało się ponowne zwiększenie prędkości dla wybranych pociągów obsługiwanych stosownym taborem.
Źródło: Opracowane na podstawie Lok-Report