Kontroler hamulców magnetycznych Knorr MMBC
/* Style Definitions */ table.MsoNormalTable{„”line-height:115%;font-size:11.0pt;”Calibri”,”sans-serif””Times New Roman””Times New Roman”}
Knorr opracował system sterowania magnetycznych hamulców, który nazwał MMBC –Modular Magnetic track Brake Control system. Urządzenie spełnia nowe europejskie normy EN50126/28/29. Przy projektowaniu urządzenia zwracano szczególną uwagę na funkcjonalność i pewność kontaktu magnesów hamulców z szynami.
MMBS załącza prąd wzbudzenia magnesów, monitoruje stan urządzenia i jego uziemienia, wartość prądu średniego i różnicowego. Rolą MMBS jest też prowadzenie samodiagnozy hamulców. Eliminuje to kontrolę wizualną hamulców z czynności obsługowych, co w założeniach producenta ma przekładać się na zmniejszenie kosztów obsługi. Kontroler elektroniczny w porównaniu z elektromechanicznym nie posiada podlegających okresowej wymianie części mechanicznych.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Urządzenie może być zamontowane wewnątrz i na zewnątrz nadwozia pojazdu. Możliwa jest zabudowa w specjalnym pudle chroniącym przed kurzem i wilgocią, co pozwala uzyskać klasę ochrony IP54.
MMBS na napięcia 24-36 V jak i 72-110 V jest osadzone na płytce o wymiarach 450 x 380 mm, a wysokość zabudowy wynosi 82 mm. Wraz ze skrzynią kontroler waży 5 kg. W razie potrzeby dostępny jest interfejs CAN. W ramach normy EN50155 spełniona jest klasa temperaturowa TX, co oznacza że dopuszczalna jest praca urządzenia w zakresie temperatur od -40 do +70 stopni. W zakresie normy EN50121-3-2 spełniona jest odporność na wstrząsy i uderzenia. Uzyskano klasę B z normy EN 61373 –kontroler jest odporny na oscylacje z przyspieszeniami do 7,9 m/s2 i uderzenia do 50 m/s2. W zakresie norm EN 50126, EN50128, EN50129 spełniona jest klasyfikacja SIL2.