Konsorcjum COMPREMUM i Mag-Train znowu w akcji; skarży orzeczenie KIO
COMPREMUM S.A. i Mag-Train Sp. z o.o. zaskarżyły wspólnie i w całości wyrok Krajowej Izby Odwoławczej z dnia 29 marca 2022 roku, w sprawie oddalenia odwołania wobec czynności PKP Intercity.
Chodzi o unieważnienie postępowania o udzielenie złożonego z 3 części zamówienia sektorowego, prowadzonego w trybie przetargu nieograniczonego na wykonanie naprawy okresowej P5 z zachowaniem zasadniczych parametrów eksploatacyjnych oraz przeglądu na 3-cim poziomie utrzymania 40 wagonów osobowych typu Z1A/Z1B/Z1BPRM.
O co wnoosi konsorcjum?
Jak podano w komunikacie złożona do Sądu Okręgowego w Warszawie skarga obejmuje zarzuty prawa materialnego i proceduralnego wobec Wyroku Izby, w tym m.in. :
1) naruszenie art. 93 ust. 1 pkt 4 w zw. z art. 92 ust. 1 pkt 7 PZP 2004 poprzez jego niewłaściwą wykładnię i uznanie, że Zamawiający mógł odstąpić od sporządzenia faktycznego i prawnego uzasadnienia decyzji o unieważnieniu postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, z którego to uzasadnienia wynikałoby pełne zmaterializowanie się przesłanek warunkujących unieważnienie postępowania;
2) naruszenie art. 93 ust. 3 w zw. z art. 7 ust. 1 i art. 9 ust. 1 PZP 2004 poprzez ich niezastosowanie lub niewłaściwą interpretację polegającą na uznaniu, że w stanie faktycznym opisanym szczegółowo przez skarżących, a prawidłowo ustalonym przez KIO, nie doszło do naruszenia zasady równego traktowania wykonawców i zachowania uczciwej konkurencji oraz zasady przejrzystości i pisemności postępowania podczas, gdy z okoliczności faktycznych w sposób oczywisty wynika, że Zamawiający posiadał środki niezbędne na realizację zadania publicznego objętego postępowaniem.
Skarżący wnieśli przede wszystkim o zmianę zaskarżonego Wyroku w całości poprzez uwzględnienie odwołania i nakazanie Zamawiającemu unieważnienia czynności unieważnienia postępowania oraz dokonania wyboru najkorzystniejszej oferty zgodnie z przeprowadzoną oceną ofert, ewentualnie zmianę zaskarżonego Wyroku oraz przedstawienia szczegółowego uzasadnienia faktycznego wystąpienia przesłanek, o których mowa w art. 93 ust. 1 pkt 4 PZP2004 potwierdzającego niemożliwość finansowania zamówienia.
Unieważnienie przetargu
Przypomnijmy, że PKP Intercity unieważniły przetarg na wykonanie naprawy okresowej P5 z zachowaniem zasadniczych parametrów eksploatacyjnych oraz przeglądu na 3-cim poziomie utrzymania 40 wagonów osobowych typu Z1A/Z1B/ Z1B PRM.
Zamówienie było podzielone na trzy części:
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
1) części nr 1 - wykonanie naprawy okresowej na 5-tym poziomie utrzymania z zachowaniem zasadniczych parametrów eksploatacyjnych oraz przeglądu na 3-cim poziomie utrzymania 8 wagonów osobowych typu Z1A,
2) część nr 2 - wykonanie naprawy okresowej na 5-tym poziomie utrzymania z zachowaniem zasadniczych parametrów eksploatacyjnych oraz przeglądu na 3-cim poziomie utrzymania 26 wagonów typu Z1B,
3) część nr 3 - wykonanie naprawy okresowej na 5-tym poziomie utrzymania z zachowaniem zasadniczych parametrów eksploatacyjnych oraz przeglądu na 3-cim poziomie utrzymania 6 wagonów typu Z1B przystosowanych do przewozu osób niepełnosprawnych.