Konkurencja na niemieckich torach
inforail
24.07.2012 14:18
Konkurencja na niemieckich torach
23 lipca, o godzinie 6:35, wyjechał na szlak pierwszy pociąg Hamburg-Köln-Express. To nowa usługa na niemieckim rynku kolejowym, stanowiąca swoistą konkurencję dla DB. Po drodze pociąg będzie zatrzymywał się m.in. w Münster, Gelsenkirchen i Essen. Operator, Hamburg-Köln-Express GmbH, nowe połączenie reklamuje hasłem „czas przejazdu taki jak IC”. Przy jednoczesnej niższej cenie. Bilety z rezerwacją kosztują od 20 do 60 euro. Można je kupić w Internecie. Nie ma opcji zakupu biletów w kasach DB. Niemiecki przewoźnik odmówił wprowadzenia ich do sprzedaży. To nie jedyne problemy nowego przewoźnika z kolejami narodowymi. Uruchomienie połączenia miało nastąpić już w 2010 roku. Jednakże problemy z dostępem do infrastruktury, zarządzanej przez DB Netz, sprawiły, że pociągi Hamburg-Köln-Express mogły ruszyć dopiero teraz. Co ciekawe składy zestawione są z wynajętych wagonów pierwszej klasy. Docelowo przewoźnik ma eksploatować na tej linii wagony zakupione w Austrii. Obecnie są one remontowane w polskich zakładach FPS –Cegielski. Lokomotywy do obsługi połączenia udostępnia Veolia.
Dyrektor HKX Eva Kreienkamp powiedziała, że sukces nowego połączenia ma zostać zbudowany na niskich cenach biletów. Jak już wspominaliśmy trasę Hamburg- Kolonia można przejechać nawet za 20 euro. Czas przejazdu jest tylko o kilka minut dłuższy od podróży pociągiem DB. Narodowy przewoźnik nie boi się konkurencji. To dobrze, że pasażerowie będą mogli porównać nasze usługi z ofertą konkurencji –zapowiadają przedstawiciele DB. Nie bez znaczenia jest fakt, że tabor, którym dysponuje obecnie Hamburg-Köln-Express jest nieco przestarzały, patrząc oczywiście na rynek niemiecki. To użytkowane w latach siedemdziesiątych XX wieku przez Transeuropaexpress Rheingold wagony. Wkrótce ma się to jednak zmienić. Jak wspominaliśmy 18 wagonów modernizuje FPS –Cegielski. Zmieni się też cena biletu. Za przejazd tą trasą trzeba zapłacić co najmniej 60 euro. Zdają sobie z tego sprawę przedstawiciele przewoźnika. Cena biletów będzie dostosowywana do popytu –nie ukrywa Eva Kreienkamp. Mimo, to HKX będzie chciał pozostać tańszym od DB. Tu za przejazd na trasie Hamburg –Kolonia trzeba zapłacić od 83 euro w Intercity do 92 euro w ICE. Każdy pasażer będzie miał jednak zagwarantowaną miejscówkę w cenie biletu.
Inwestorem w spółce Hamburg-Köln-Express GmbH jest amerykański Railroad Development Corporation (DRK). Jego szef Henry Posner już dziś jest przekonany, że nowe połączenie odniesie sukces.
Pociągi Hamburg-Köln-Express kursują od poniedziałku do środy raz dziennie oraz od czwartku do niedzieli trzy razy dziennie. Maksymalna prędkość jaką osiągają to 160 km/h.
Dołącz do nas na Facebooku.
Więcej z Działu Kontrakty
PESA z idealną ofertą dla Polregio
09.04.2024
Parowóz Px29-1704 potrzebuje naprawy P5
04.04.2024
Polregio chce zmodernizować SA108-006
03.04.2024
Podkarpackie bez nowych ezt-ów
28.03.2024
Do kupienia EN57-935
11.03.2024
Więcej z Działu Pasażer
Więcej z Działu Prawo
Duża kasa w pociągu z Ukrainy
03.04.2024
PKP trafią do Ministerstwa Infrastruktury
07.03.2024
RegioJet niezadowolony z decyzji UTK
05.03.2024
Sabotaż na linii kolejowej. Jest śledztwo
27.02.2024
Kradli i wpadli. Udana interwencja SOK
19.01.2024
Gruba kasa w pociągu z Ukrainy
04.01.2024
Nie warto grozić kierownikowi pociągu!
19.12.2023
Więcej rządowej kasy na kolej
15.11.2023
Więcej z Działu Przewoźnicy
Więcej z Działu Producenci
Więcej lokomotyw PESA Gama w Cargounit
14.12.2023
Griffin pojechał 240 km/h [FILM]
27.10.2023
12 lokomotyw EURO9000 dla Alpha Trains
25.10.2023
Więcej z Działu Infrastruktura
Bezpieczniej na linii Rail Baltica
10.04.2024
Dworzec w biurowcu. W Słupsku
26.03.2024
Okrąglak ocalony od zapomnienia
21.03.2024