Koniec TGV we Francji
Nic nie trwawiecznie. Kultowe TGV przechodzą do historii. Zastępują je InOui.
Francuskie koleje SNCF zdecydowały się na ujednolicenienazewnictwa swoich produktów. Stąd też decyzja o rebrandingu. Pociągi inOui mabyć to wersja premium wprowadzonych w 2013 roku nisko kosztowych pociągówdużych prędkości Ouigo. Bedą oferować pasażerom wi-fi, wygodniejsze wagony,wagon restauracyjny, możliwość zabrania większej ilości bagażu czy wybórmiejsca z rezerwacją.
Zmiana nazwy odbywać się będzie stopniowo. Od 2 lipcametamorfozę przejdą pociągi kursujące na trasie Paryż-Bordeaux. To 16 składów. Dokońca roku nowa marka pojawi się na pociągach jeżdżących z Paryża do Lyonu i z Paryżado Strasburga. W przyszłym roku pod marką inOui będą kursować pociągi z Paryżado Rennes, Lille, Metz i Nancy.
Nowe logo jest częścią strategii marketingowej francuskichkolei, która z kolei jest przygotowywana na otwarcie rynku kolei dużychprędkości. To nastąpi już za trzy lata. SNCF tylko na zakup nowych wagonówinOui przeznaczy 1,5 mld euro, a koszt wi-fi to 300 mln euro. Do 2020 roku SNCFplanuje zwiększyć o 15 mln liczbę swoich klientów.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Zmiany także w internecie. Strona voyage-sncf.com otrzymanową nazwę i adres oui.sncf.com.
„