Koniec starych składów SKPL w PKP Intercity?
Jak już informowaliśmy na łamach InfoRail.pl PKP Intercity ogłosiły przetarg na dzierżawę hybrydowych bądź spalinowych składów.
Na pewno nie będą to te jednostki, które dotychczas udostępniało SKPL.
Wyprodukowane po 2015 roku
PKP Intercity wymaga bowiem, aby pojazdy zostały wyprodukowane po 2015 roku. Przypomnijmy, że SN84, które są dzierżawione od SKPL zostały wyprodukowane w 1973 roku. Nie pozostają już zatem w kręgu zainteresowań PKP Intercity.
Pozostałe wymagania dla pojazdów są następujące:
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Przewoźnik chce wykorzystywać składy na trasach: Kraków – Zagórz/Łupków, Kraków - Nysa - Jelenia Góra / Kłodzko Miasto, Kraków - Nysa - Jelenia Góra/ Kudowa-Zdrój.
Wykonawca będzie zobowiązany do zapewnienia HZT/SZT umożliwiającego realizację obsługi pasażerów na wysokim poziomie pod względem punktualności, regularności, komfortu podróży, zewnętrznej i wewnętrznej czystości taboru, właściwego i czytelnego oznakowania taboru, w tym z uwzględnieniem potrzeb osób z niepełnosprawnością.
Sprzedaż biletów będzie realizowana przez zamawiającego w ramach posiadanych kanałów dystrybucji oraz przez drużynę konduktorską w pociągu.