Koniec remontu linii kolejowej Kraków Batowice – Tunel
PKP PLK zakończyłyremont linii kolejowej nr 8 Kraków Batowice – Tunel, jednej z ważniejszych traskolejowych na południu Polski.
Dzięki inwestycji – za ponad 36 mln zł – szybciej pojadąpociągi dalekobieżne i składy regionalne dowożące pasażerów do Krakowa. Jakpoinformował w piątek Piotr Hamarnik z biura prasowego PKP PLK, dziękizakończonemu remontowi nie ma już ograniczenia prędkości pociągów na odcinkupomiędzy krakowskimi Batowicami a Tunelem. W ciągu doby trasę tę pokonujeprzeszło 130 pociągów dalekobieżnych i regionalnych.
Ze sprawniejszychprzejazdów skorzystają podróżni pociągów dalekobieżnych, łączących Kraków zKielcami, Łodzią, Warszawą i Trójmiastem oraz składów regionalnych, dowożącychmieszkańców Słomnik, Miechowa czy Kozłowa do stolicy Małopolski – zaznaczyłHamarnik.
W ramach zadania naprawiono niemal 18 kilometrów torów orazwzmocniono nasypy. Wykonawcy zamontowali także przeszło 500 nowych słupów i wymieniliwszystkie elementy sieci trakcyjnej na obu torach pomiędzy Niedźwiedziem aZastowem. Nowa sieć trakcyjna jest mniej awaryjna i gwarantuje większąefektywność zasilania. Prace realizowano odcinkami, aby nie wstrzymywać ruchupociągów.
Zakres inwestycji obejmował również wybudowanie nowoczesnegoperonu w miejscu starej konstrukcji w podkrakowskich Łuczycach.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Inwestycja na linii numer 8 finansowana była z budżetupaństwa. Wartość prac wyniosła ponad 36 mln zł. Większość z nich wykonałoPrzedsiębiorstwo Napraw i Utrzymania Infrastruktury Kolejowej z Krakowa, spółkazależna PLK.
„