Koniec projektu PESADart?!
W poniedziałek nałamach InfoRail.pl pisaliśmy, że PKP Intercity prawdopodobnie nie skorzystają zopcji na zakup kolejnych Dartów. Jak się okazuje może to mieć poważnekonsekwencje dla tego projektu.
Takie informacje przekazał wczoraj na komisji sejmowej szefPESY Tomasz Zaboklicki. Eksport zaczyna się w kraju ? mówił. Rozwój eksportunastąpił dzięki samorządowości ? dodał. Jak wspominaliśmy wielokrotnie nałamach InfoRail.pl Zaboklicki uważa, że brak zamówień na opcjonalne Darty możeprzeszkodzić w ich sprzedaży zagranicę. Wczoraj szef PESY przedstawił jeszczebardziej pesymistyczny scenariusz. Może to być koniec projektu PESADart.
W tym kontekście dostało się też PKP Intercity. TomaszZaboklicki stwierdził, że program modernizacyjny nie jest programem innowacyjnym.A tą drogą idzie właśnie przewoźnik. Możemy zapomnieć o kolejach dużychprędkości w Polsce, jeśli nie będzie kolejnych zamówień na takie pociągi jakDart ? mówił Zaboklicki. I dodał, że to uderza nie tylko w PESĘ, ale również wNewag. Szef bydgoskiej firmy przypomniał, że Impuls pokonał barierę 200 km/h.Dla producentów taka strategia PKP Intercity oznacza, że nie ma sensu rozwijaćsię w kierunku szybkich pociągów ? pesymistycznie zakończył Zaboklicki.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
„