Koniec prac na trasie Warszawa–Kraków do 31 grudnia
Do końca tego rokuzakończą się wszystkie prace prowadzone przez PKP Polskie Linie Kolejowe namałopolskim odcinku trasy Kraków – Warszawa. Kosztem 16 mln zł zostały m.in.zmodernizowane stacje w Zastowie, Miechowie i Słomnikach.
Dorota Szalacha z zespołu prasowego PKP PLK poinformowała,że prace na małopolskim odcinku linii z Krakowa do stolicy są na półmetku.Finansowanie zapewniają środki własne spółki i budżet.
W ramach inwestycji na stacjach Zastów, Miechów i Słomnikipowstały nowe perony pozwalające na obsługę pociągów regionalnych i szybkieprzejazdy składów dalekobieżnych. Dzięki temu zwiększyła się przepustowośćtrasy, którą pokonuje blisko 140 pociągów w ciągu doby.
Obecnie w Zastowie instalowane są urządzenia poprawiającekomfort i bezpieczeństwo podróżnych, m.in. kładka nad torami, windy, pochylnie.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Między Tunelem a Miechowem trwa montaż nowej siecitrakcyjnej, który powinien zakończyć się pod koniec listopada.
Według zapowiedzi PLK, wszystkie prace na małopolskimodcinku trasy do Warszawy zakończą się do 31 grudnia 2020 r. Wykonawcą zadaniajest Przedsiębiorstwo Napraw i Utrzymania Infrastruktury Kolejowej zKrakowa.(PAP)