Koniec lokomotyw SP32

inforail
02.01.2018 07:40

29 grudnia lokomotywaSP32-206 poprowadziła swój ostatni pociąg z Piły Gł. do Krzyża. Następniezostała odstawiona „w krzaki”.

Jaka czeka ją przyszłość? Mimo kilku prób nie udało nam siędowiedzieć nic na temat planów Przewozów Regionalnych. W tej chwili nie jest najprawdopodobniejplanowane przywrócenie lokomotywy do służby. Tym samym dołączyła ona do innychodstawionych maszyn tej serii, które czekają, tak zasadniczo nie wiadomo na co,w Krzyżu. A stoją tam jednostki o numerach: 073, 147, 201, 202, 203, 204, 205 i207, 208, 209 oraz 210.

Jak już informowaliśmy na łamach InfoRail.pl SP32-206 zostałaodstawiona z uwagi na koniec ważności świadectwa dopuszczenia do ruchu. Była ostatniączynną lokomotywą tej serii. Jej wycofanie z ruchu oznacza zakończenieeksploatacji maszyn, wyprodukowanych dla PKP w Rumunii. Łącznie było ich 150.Po podziale na poszczególne spółki większość trafiła do PKP CARGO, część doówczesnego podmiotu jakim były PKP Przewozy Regionalne. Od lutego 2015 jegojedynym czynnym egzemplarzem pozostawał ten z numerem 206.

Lokomotywy tej serii były budowane przez fabrykę FAUR Bukaresztw latach 1985-1991. Cechowały się od początku ich eksploatacji dość dużąawaryjnością. W związku z tym część maszyn została zmodernizowana. Egzemplarzoznaczony numerem 206 był jednym z nich.

{https://www.youtube.com/watch?v=339LJEEs0yU}