Konduktorzy PKP Intercity z nowymi terminalami mobilnymi
PKP Intercitywyposaża drużyny konduktorskie w nowe terminale mobilne. Ich nowefunkcjonalności usprawnią obsługę pasażerów na pokładach pociągów.
Przewoźnik zakupił od firmy S&T Poland Sp. z o.o. 1250nowych terminali mobilnych z opcją pozwalającą na dokupienie dodatkowych 250urządzeń, które zastąpią używane do tej pory terminale Casio. Pracownicy drużynkonduktorskich PKP Intercity korzystają już z pierwszych ponad 400 nowychterminali, kolejne sukcesywnie są wydawane pracownikom, wszystkie zaś będą doich dyspozycji do końca lutego.
Nowe zestawy dla drużyn konduktorskich składają się zterminala, drukarki oraz pinpada.
W odróżnieniu od dotychczasowych urządzeń funkcjonują woparciu o technologię bezprzewodową z opcją korzystania z sieci WiFi w pociągachoraz z sieci komórkowej LTE z możliwością aktywnego przełączenia pomiędzy dwomaoperatorami. W ręce pracowników trafiąją terminale Zebra TC77. Są lekkie,poręczne, a przy tym odporne na upadek, różnicę temperatur i wilgoć (klasaszczelności IP67), dzięki czemu są przystosowane do pracy w zmiennychwarunkach. Wyposażono je w duży wyświetlacz o przekątnej 4,7 cala oraz systemoperacyjny Android 8.1.0.
W zestawie jest także kompaktowa drukarka BIXOLON SPP-R310 –lekka (385 g), szybka (maksymalna prędkość druku do 100 mm/sek. przyrozdzielczości 203 dpi) i wytrzymała (IP54, certyfikat upuszczenia z 1,8 m).Bateria zapewnia 24-godzinny czas czuwania i umożliwia ciągły wydruk o długości253 metrów. Z innymi urządzeniami drukarka może komunikować się przewodowo zapośrednictwem USB i złącza szeregowego, a także bezprzewodowo dzięki WiFi iBluetooth. Cały zestaw mieści się w poręcznej torbie, co pozytywnie wpływa nakomfort pracy konduktorów.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Nowe terminale pozwolą na dostosowywanie systemu do zmianwprowadzanych w kanałach sprzedaży, czy tych wynikających z rozszerzaniaoferty. Nowe urządzenia umożliwiają kontrolę biletów na kartach bezstykowych,jak również skanowanie biletów kolei ukraińskich.
PKP Intercity planuje dalsze unowocześnianie sprzętukasowego poprzez sukcesywną jego wymianę w kasach biletowych i Centrach ObsługiKlienta. W wyniku przeprowadzonego w 2019 r. dialogu technicznego w rokubieżącym będą kontynuowane działania dotyczące przygotowania postępowania nadostawę nowych elementów wyposażenia. W pierwszym etapie planowany jest zakupsprzętu drukującego.
„