Kończą się prace przy przedłużeniu wąskotorówki z Rud do rybnickiej dzielnicy
Kolejka wąskotorowa zRud Raciborskich, dojeżdżająca dotychczas do miejscowości Paproć, dziękiułożeniu kolejnych 700 metrów szyn będzie dojeżdżać do rybnickiej dzielnicy Stodoły.
Jak poinformował we wtorek Urząd Miasta w Rybniku, za kilkadni ruszą procedury odbiorowe nowego odcinka. Na końcowej stacji Stodołypojawiła się już stylowa wiata, która będzie służyć oczekującym na peroniepasażerom wąskotorówki. Nieopodal powstanie też niewielki parking dlasamochodów i rowerów.
„Trasa kolejki wąskotorowej kończy się na stacjiStodoły, ale można stąd rozpocząć malownicze rowerowe wycieczki, na przykład wkierunku zalewu Pniowiec, którego otoczenie zapewnia atrakcyjny wypoczynek nietylko latem” – powiedział prezydent Rybnika Piotr Kuczera.”Turystyczna kolejka łącząca Rybnik z Rudami przyciąga tutaj gości zcałego regionu, dlatego również z myślą o nich chcielibyśmy znacząco rozszerzyćsieć rowerowych ścieżek, wykorzystując istniejące dukty lasów rudzkich” –dodał prezydent.
Starania o wydłużenie linii kolejowej Rybnik rozpoczął już wubiegłym roku. Jednak ogłoszone wtedy przetargi dotyczące budowy dworca i torówzostały unieważnione ze względu na zbyt wysokie ceny zaproponowane przezoferentów w stosunku do zaplanowanego przez miasto budżetu na ten cel. Zadaniezostało przekazane do Rybnickich Służb Komunalnych, które podzieliły pracezwiązane z inwestycją. Służby komunalne zakupiły elementy małej architektury, aroboty budowlane wykonuje firma, wybrana wcześniej w przetargu.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Sześciokilometrowy odcinek ze Stanicy przez Rudy do Paprocii obiekty z układem torowym w Rudach to pozostałości po 51-kilometrowej koleidziałającej od początku ub. wieku. Łączyła ona Gliwice z obecną dzielnicąRaciborza – Markowicami, prowadząc ruch towarowy i pasażerski. Pociągiprzestały jeździć w 1993 r. Zabytkowa stacja w Rudach znajduje się na SzlakuZabytków Techniki Województwa Śląskiego.
„