Końcowy etap testów Elfa 2 dla Kolei Śląskich
Na torzedoświadczalnym Instytutu Kolejnictwa w Żmigrodzie trwają testy elektrycznegozespołu trakcyjnego ELF 2. To końcowy etap badań niezbędnych do homologacjipojazdów 21WEa zamówionych w październiku 2016 roku przez Koleje Śląskie.
Przewoźnik ten (zresztą także pierwszy, który w 2010 rokuzamówił Elfy poprzedniej, wciąż z powodzeniem eksploatowanej generacji) ma wmyśl umowy z PESA dysponować 13 składami Elf 2, a opcja przewiduje dostawę 6kolejnych.
Projektując przeznaczony dla obsługi ruchu regionalnegoezt najnowszej generacji PESA, postawiłaprzede wszystkim na bezpieczeństwo podróżnych i obsługi. Bydgoska firma jużwcześniej, jako jedna z pierwszych na świecie, wprowadziła do produkcji taborspełniający najwyższe normy bezpieczeństwa i wytrzymałości (EN 12663-1 oraz EN152227) przy trwałości konstrukcji 30 lat. Obok bezpieczeństwa kluczowym jest komfortpasażerów i obsługi. Elf 2 charakteryzuje się ciekawym designem, nowoczesnymi,jednoprzestrzennymi, klimatyzowanymi wnętrzami, wyposażonymi w wygodne fotele idynamicznym systemem informacji pasażerskiej. Pojazdy wyposażone są w interkomzapewniający komunikację podróżnych z maszynistą oraz system emisji reklam izliczania pasażerów. Posiadają monitoring wewnętrzny i zewnętrzny, nowoczesnesystemy diagnostyki online pozwalające na bieżącośledzić pracę najważniejszychpodzespołów pojazdu, co ogranicza do minimum możliwość wystąpienia usterki orazskraca czas reakcji serwisu. W pojazdach przewidziano od 100 do 190 miejscsiedzących; w zależności od konfiguracji. Spełniają one wymogi normy TSI wzakresie udogodnień dla osób niepełnosprawnych poprzez odpowiedniozaprojektowaną i wyposażoną kabinę WC w układzie zamkniętym, oznakowanie orazwyposażenie w windę elektryczną i rampę składaną.
Elfy 2 zostały też zamówione przez Przewozy Regionalne,Województwo Podkarpackie, a kolejnym nabywcą mają być Koleje Wielkopolskie.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
„