Komunikacja zastępcza na trasie Bielsk-Czeremcha

inforail
11.08.2017 12:36

W związku z trwającąmodernizacją kolejnego odcinka linii kolejowej, od piątku wprowadzona zostałaautobusowa komunikacja zastępcza na trasie z Bielska Podlaskiego do Czeremchy.Do niektórych miejscowości na trasie kolejowej autobusy jednak nie dojadą.

Prowadzona przez spółkę PKP Polskie Linie Kolejowemodernizacja linii Białystok-Czeremcha trwa od marca. To jedna z trzech tzw.linii zapasowych dla trasy Warszawa-Białystok, które przejmą ruch pociągów naczas jej dalszej przebudowy. Pozostałe dwie linie zapasowe, to Ostrołęka-Śniadowo-Łapyi Czeremcha-Siedlce.

Przedstawiciele PKP PLK już wcześniej informowali, żenajtrudniejszym wyzwaniem będzie trasa Białystok-Czeremcha, która musi na czasmodernizacji zostać zamknięta. Trzeba tam wymienić prawie 70 km torów, a liniajest jednotorowa.

Przez blisko pół roku trwały prace na odcinkuBiałystok-Bielsk Podlaski, który dla ruchu pociągów był z tego powodu zamkniętyi zastąpiony zastępczym transportem autobusami. Od piątku ruch kolejowy tamwznowiono, a zaczęła obowiązywać autobusowa komunikacja zastępcza międzyBielskiem Podlaskim a Czeremchą. W związku z tym weszły w życie zmiany wrozkładzie jazdy.

Jak poinformowała spółka Przewozy Regionalne, z brakumożliwości dojazdu, niektóre przystanki kolejowe nie będą jednak obsługiwanelub zostały przeniesione w inne miejsca. W pierwszym przypadku chodzi omiejscowości Podbiele i Gregorowce; w Lewkach, Suchowolcach i Kleszczelachautobusy będą zatrzymywały się na przystankach PKS w tych miejscowościach.

Przejazd w autobusach komunikacji zastępczej, oznakowanychlogo POLREGIO, odbywa się na podstawie biletów kolejowych; w autobusach nie majednak możliwości przewozu rowerów i wózków.

Uruchomienie ruchu na liniach zapasowych planowane jest najesień. Ma to pozwolić płynnie prowadzić prace na trasie Warszawa-Białystok.Przejmą one bowiem jej ruch pasażerski i towarowy.

W połowie czerwca PKP PLK podpisały umowę na modernizacjękolejnego odcinka trasy Warszawa-Białystok, chodzi o odcinek Sadowne-Czyżew. Pozakończeniu prac pociągi będą mogły tamtędy jeździć z prędkością do 160 km/h.Prace mają być realizowane w latach 2017-2019. Wartość umowy wynosi 641 mln zł,z czego 467 mln zł to dotacja z UE.

PKP PLK zakłada, że całą zmodernizowaną linią kolejowąWarszawa-Białystok pociągi pasażerskie zaczną kursować od grudnia 2020 roku.