Komplet zmodernizowanych ezt-ów PKP SKM

inforail
27.10.2014 10:50

Wszystkie 21 zmodernizowane ezt-y PKP SKM są już na trasie. Jak już informowaliśmy na łamach InfoRail dwa ostatnie pociągi zostały zaprezentowane w ostatnią sobotę. Teraz komplet zmodernizowanych przez PESĘ i ZNTK Mińsk Mazowiecki jednostek służy już pasażerom. Przekazanie pociągów towarzyszyło Dniu Otwartemu przystanku Gdańsk Śródmieście, który powstaje obok skrzyżowania alei Armii Krajowej i ul. Okopowej. Ma on stanowić ułatwienie dla pasażerów, którzy będą chcieli dojechać do Pomorskiego Urzędu Wojewódzkiego, Urzędu Marszałkowskiego czy Komendy Wojewódzkiej Policji. Pierwsi podróżni będą mogli skorzystać z niego już w marcu przyszłego roku. Od niedzieli pasażerowie natomiast mogą już korzystać ze wszystkich zmodernizowanych ezt-ów EN57. To praktycznie nowe jednostki –podkreślają zarówno przedstawiciele producenta, jak i przewoźnika.

–Trudno jest sobie wyobrazić funkcjonowanie sprawnego systemu komunikacji publicznej w metropolii gdańskiej bez szybkiej kolei miejskiej –mówił na dniu otwartym Mieczysław Struk, marszałek województwa pomorskiego. –Ale wiemy, że bez wymiany taboru, bez sprawnej infrastruktury nie będzie dobrze funkcjonowała i dowoziła pasażerów do pracy czy szkół. Marszałek zaznaczał, że władze województwa chcą, aby kręgosłupem transportu publiczny w metropolii gdańskiej była właśnie szybka kolej miejska. –Jesteśmy zainteresowani, aby węzły transportowe, usytuowane w różnych częściach przebiegu kolejki mogły łączyć tramwaje, kolej metropolitalną, trolejbusy i autobusy –zakończył marszałek. 

Zmodernizowane jednostki dla PKP SKM (źródło: Facebook/PKP SKM)Zmodernizowane jednostki dla PKP SKM (źródło: Facebook/PKP SKM)Zmodernizowane jednostki dla PKP SKM (źródło: Facebook/PKP SKM)Zmodernizowane jednostki dla PKP SKM (źródło: Facebook/PKP SKM)Zmodernizowane jednostki dla PKP SKM (źródło: Facebook/PKP SKM)

–Wymienione zostały wszystkie podzespoły, silniki, wstawiono zupełnie nowy układ rozruchowo-jezdny –mówił Tomasz Pawłowski z SKM. –Będziemy się starać, aby nowe składy po Trójmieście kursowały jak najczęściej, a te starsze stanowiły tylko uzupełnienie –dodał.

Jak już informowaliśmy na łamach InfoRail o remoncie prędkość eksploatacyjna ezt-ów wzrosła do 120 km/h, dzięki zamontowaniu nowych, asynchronicznych silników. Wykonawca dostosował składy do przewozu osób niepełnosprawnych, zostały w nich zamontowane pochylnie dla osób niepełnosprawnych i rowerów. Pojawiły się także: nowoczesna, jednomodułowa toaleta, z zamkniętym obiegiem, ergonomiczne, wygodne fotele dla pasażerów ze skórzanymi zagłówkami. Ściany wewnętrzne i sufit wykonane zostały ze szklanych poliestrów, ściany działowe w systemie zabudowy szklanej. Nowe jest czoło pojazdu, a także ergonomiczna kabina maszynisty. Pojawiły się także mikroprocesorowe układy sterowania napędem i zespołem trakcyjnym, ogrzewanie nawiewne, system informacji audio-wizualnej zewnętrznej na tablicach kierunkowych LED oraz wewnętrznej na monitorach LCD 38„. Pojazdy są monitorowane i wyposażone w elektroniczny tachograf.

Zmodernizowane jednostki dla PKP SKM (źródło: Facebook/PKP SKM)Zmodernizowane jednostki dla PKP SKM (źródło: Facebook/PKP SKM)Zmodernizowane jednostki dla PKP SKM (źródło: Facebook/PKP SKM)Zmodernizowane jednostki dla PKP SKM (źródło: Facebook/PKP SKM)Zmodernizowane jednostki dla PKP SKM (źródło: Facebook/PKP SKM)