Witamy na stronie Transinfo.plNie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka.Oto co możesz zrobić:
Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się
Adblock Plus
Adblock
uBlock Origin
Inne
1. Kliknij ikonę Adblocka Plus w obszarze rozszerzeń przeglądarki w prawym górnym rogu ekranu. Ikona może być częściowo zakryta przez niewielką liczbę.
2. Kliknij przycisk zasilania Ikona zasilania, by przesunął się w lewą stronę.
3. Kliknij przycisk Odśwież.
1. Kliknij ikonę AdBlocka Ikona AdBlocka w obszarze rozszerzeń przeglądarki w prawym górnym rogu ekranu. Ikona może być częściowo zakryta przez niewielką liczbę.
2. Wybierz Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie.
3. W oknie dialogowym „Nie włączaj AdBlocka na…” wybierz Wyklucz. Ikona AdBlocka zmieni się w symbol kciuka w górę.
1. Kliknij ikonę uBlock Origin w obszarze rozszerzeń przeglądarki w prawym górnym rogu ekranu. Ikona może być częściowo zakryta przez niewielką liczbę.
2. Kliknij przycisk zasilania. Stanie się on szary, co oznacza, że reklamy na tej stronie nie są już blokowane.
1. Kliknij ikonę rozszerzenia do blokowania reklam zainstalowanego w przeglądarce.
Zwykle znajduje się ona w prawym górnym rogu ekranu. Możesz mieć zainstalowanych kilka blokad reklam.
2. Postępuj zgodnie z instrukcjami wyłączania blokad reklam wyświetlanymi na otwartej stronie.
Mogą one dotyczyć wybrania konkretnej opcji w menu lub kliknięcia określonego przycisku.
3. Odśwież stronę, postępując zgodnie z wyświetlanymi komunikatami lub klikając w przeglądarce przycisk odświeżania bądź ponownego załadowania strony.
PESA finiszuje z zamówieniem na wielkopolskie Elfy. Te składy to nowa jakość na torach regionu. Są komfortowe i przyjazne pasażerom –pierwsze pociągi typu „Elf”, zamówione przez Województwo Wielkopolskie w ramach unijnego projektu, służą Wielkopolanom od momentu wejścia w życie rozkładu jazdy w grudniu 2012 roku. Ostatni – dwudziesty drugi – z przewidzianych w umowie pojazdów dotrze do stolicy Wielkopolski we wtorek 25 lutego. Indywidualny projekt kluczowy pn. „Zakup taboru kolejowego dla regionalnych pasażerskich przewozów kolejowych”realizowany jest w ramach Priorytetu II, Działanie 2.4 –Tabor kolejowy dla regionalnych przewozów pasażerskich Wielkopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2007 –2013. Beneficjentem projektu jest Samorząd Województwa Wielkopolskiego i w tym kontekście Marek Woźniak, Marszałek Województwa Wielkopolskiego podkreśla, że 22 nowoczesne pociągi to największy zakup inwestycyjny w historii wielkopolskiego samorządu. Całkowita wartość projektu to 469 718 975,58 złotych. Dofinansowanie projektu w ramach WRPO stanowi 50 %. Dostawy pociągów przebiegły planowo.
22 elektryczne zespoły trakcyjne mogą pomieścić łącznie 9 900 pasażerów –w tym 4488 na stałych miejscach siedzących. Pojazdy są klimatyzowane, przyjazne osobom niepełnosprawnym, wyposażone w gniazdka dla urządzeń mobilnych oraz przystosowane do jazdy z prędkością 160 km/h. Tabor jest sukcesywnie udostępniany w formie dzierżawy operatorowi wewnętrznemu –spółce Koleje Wielkopolskie. Dzięki zakupowi nowego taboru możliwe stało się zaproponowanie zdecydowanie wyższej jakości usług transportu kolejowego oraz atrakcyjniejszej oferty przewozowej. Bezpieczniejsza, szybsza i lepiej dostosowana do oczekiwań pasażerów oferta sprawia, iż dostępność do centrów gospodarczych, edukacyjnych oraz kulturalnych uległa znacznej poprawie, co sprzyja zwiększonej mobilności mieszkańców regionu. Następuje także przeniesienie części potoku podróżnych z transportu drogowego na transport kolejowy oraz generowane są nowe potoki podróżnych.
Przypomnijmy w skrócie, że w październiku 2008 roku Zarząd Województwa Wielkopolskiego podjął decyzję o przygotowaniu do realizacji projektu pn. „Zakup taboru kolejowego dla regionalnych pasażerskich przewozów kolejowych”. W tym samym roku złożono wniosek o dofinansowanie projektu. W kwietniu 2009 roku wniosek trafił do Komisji Europejskiej. Decyzja o dofinansowaniu zapadła w grudniu 2009 roku. Publikacja ogłoszenia o zamówieniu na dostawę 22 elektrycznych zespołów trakcyjnych w Dzienniku Urzędowym Wspólnot Europejskich nastąpiła w marcu 2010 roku. Wybór najkorzystniejszej oferty (PESA Bydgoszcz SA) miał miejsce w październiku 2010 roku, umowę z producentem podpisano 8 lutego 2011 roku, co stanowiło początek rzeczowej realizacji projektu. Rok później odebrany został pierwszy „Elf”. Sukcesywnie pojawiające się pojazdy umożliwiły przejęcie przez Koleje Wielkopolskie obsługi pasażerskiej w relacjach Poznań –Konin – Kłodawa – Kutno i Poznań –Zbąszynek. Rok później, w grudniu 2013 roku, rozkładowe „Elfy”w barwach Kolei Wielkopolskich dotarły do Gniezna i Mogilna. Składy EN76 kursują z prędkością 160 km/h. Na wielkopolskich szlakach zastępują wysłużone jednostki EN57.