Kombajn torowy na linii Gardeja – Malbork
Półmetek budowyprzejścia podziemnego na stacji Kwidzyn, kolejny etap prac przy peronach wRyjewie, Sztumie, Brachlewie, Sztumskiej Wsi i Gościszewie oraz wprowadzenie naroboty specjalnego kombajnu do wzmacniania podłoża pod torem potwierdza, że PKPPolskie Linie Kolejowe szykują lepsze podróże na linii Gardeja – Malbork –podaje spółka.
Inwestycja z RPO Województwa Pomorskiego warta jest 212 mlnzł.
Na stacji w Kwidzynie budowane są perony. Na półmetku jestprzebudowa przejścia podziemnego. Będzie to bezpieczne i wygodne polaczeniedworca z peronami. Trwa także budowa schodów i szybu windowego. Na stacji wdotarciu na perony pomogą trzy windy. Remontowane są wiaty peronowe. Późniejzamontowane będą ławki, tablice informacyjne i czytelne oznakowanie. Wymienianesą tory, rozjazdy oraz urządzenia sterowania ruchem kolejowym.
Pięć miejscowości zkomfortowymi peronami
W miejscowościach Ryjewo, Sztum, Brachlewo, Sztumska Wieś iGościszewo zaczęły się prace związane z budowąwyższych peronów, a dzięki temu pasażerowie wygodniej wsiądą dopociągów. Wykonawca prowadzi prace ziemne i następnie będzie ustawiał ściankiperonowe. Wszystkie perony zostaną wyposażone w nowe oświetlenie, wiaty,gabloty informacyjne i ławki. Wykonane będą dojścia dla osób z ograniczonąmożliwością poruszania się i ścieżki dotykowe dla osób niedowidzących. Przystacjach i przystankach będą stojaki rowerowe.
Kombajn na torach
Na odcinku od Kwidzyna doMalborka wykonawca wykorzystuje specjalne maszyny. Pracuje m.in. kombajntorowy SVV 100. Maszyna o długości 50 metrów unosi tor i rozkłada pod nimspecjalną włókninę separacyjną wzmacniającą podłoże. Zastosowanie maszynzapewnia dobre tempo prac. Dotychczas na linii wymieniono już podkłady i szynyna ok. 30 kilometrach
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Dobre połączenia wregionie
W ramach inwestycji wyremontowanych będzie łącznie 70 kmtorów pomiędzy stacjami Gardeja i Malbork. Pociągi przyśpieszą do 120 km/h, cozapewni wygodne podróże w regionie. Sprawne prowadzenie ruchu pociągów będziemożliwe po przebudowie 120 obiektów inżynieryjnych w tym 3 mostów i 13wiaduktów. Rewitalizacja linii przewiduje także przebudowę 36 przejazdówkolejowo-drogowych. Kierowców dodatkowo ostrzegać będą czerwone światłasygnalizacji oraz rogatki.
Projekt „Rewitalizacja linii kolejowej nr 207 odcinekgranica województwa – Malbork” realizowany jest w ramach RegionalnegoProgramu Operacyjnego Województwa Pomorskiego. Dofinansowanie dla tego projektuz budżetu środków europejskich wynosi 85%. Wartość inwestycji to 212 mln zł.Prace zakończą się w IV kw. 2019 roku.
„