Kolonia: Stabilizacja połączeń ICE po niedawnym wypadku
Jak już informowaliśmy wcześniej z powodu wykolejenia składu ICE trzeciej generacji w Kolonii i odkryciu pęknięcia obręczy w wykolejonym pociągu DB postanowiło prewencyjnie wycofać te składy z ruchu aż do czasu sprawdzenia zestawów kołowych pod kątem ukrytych pęknięć. Ponieważ tego zadania nie dało się wykonać na wszystkich 67 zespołach w jeden wieczór, więc siłą rzeczy w piątek 10.07 nie mogło wyjechać 61 składów. Te pociągi musiały zostać odwołane lub zastąpione innymi składami. Ponieważ w piątek występują bardzo wysokie przewozy, więc utrudnienia dla pasażerów były bardzo duże. Największym problemem była trasa Kolonia –Frankfurt nad Menem, gdzie szybka trasa nie dopuszcza stosowania tradycyjnych składów wagonowych i jest dopuszczona tylko dla składów ICE 3, natomiast jazda starą trasą trwa o godzinę dłużej. W innych częściach Niemiec możliwe było zastosowanie rezerwowych składów ICE 1, 2, ICE-T czy tradycyjnego składu wagonowego, więc tam ograniczenia dotyczyły jedynie opóźnień wywołanych niższą prędkością starszych składów. Pomimo dużych opóźnień pasażerowie znosili sytuację z wyrozumiałością, czemu pomagały ciągłe komunikaty informujące o zmianach ogłaszane przez megafony i wypisywane na tablicach informacyjnych. Największym uspokojeniem dla pasażerów była jednak świadomość, że dojadą do celu, natomiast przewoźnik oferował tym pasażerom, którzy mimo wszystko nie dotarli nocleg w hotelu na koszt DB. Od poniedziałku 14.07 składy ICE3 zaczęły wracać do swoich planowych kursów, natomiast od środy 16.07 większość pociągów kursowała już bez zakłóceń. Podczas przeprowadzonej akcji nie stwierdzono żadnych dalszych uszkodzonych kół, a przypadek wykolejonego składu był wyjątkiem.
Źródło: Lok-Report, www.zelpage.cz