Kolejowy dzień w Poznaniu, bez samorządowców
Dziś w Poznaniuprawdziwy dzień kolejowy. Przejażdżka pociągiem, oglądanie inwestycjikolejowych. Ale bez udziału samorządowców.
W związku z dzisiejszym „wydarzeniem poświęconym inwestycjomkolejowym Grupy PKP w Wielkopolsce i Poznaniu”, jak brzmi zapowiedźprasowa wydarzenia obejmującego m.in. temat modernizacji linii kolejowej Poznań– Piła z udziałem Ministra Infrastruktury wraz jego zastępcą oraz m.in.Wojewody Wielkopolskiego oraz przedstawicielami Zarządu PKP SA zwracam uwagę nafakt, że fotografowanie się polityków PiS na tle inwestycji inicjowanych ifinansowanych przez Zarząd Województwa Wielkopolskiego stało się już złąpraktyką – mówi marszałek województwa wielkopolskiego Marek Woźniak.
Podobnie jak niezapraszanie przedstawicieli SamorząduWojewództwa Wielkopolskiego do udziału w takich spektakularnych przeglądachinwestycji, które nie miałyby szans realizacji, gdyby nie decyzje i środkifinansowe, które pozostają w gestii władz samorządowych – dodaje marszałek.Podobnie jak niezapraszanie mediów, które nie sprzyjają obecnemu prezesowi PKPSA Krzysztofowi Mamińskiemu. Niestety obecnie w PKP SA to już standard.
Jako marszałek Województwa Wielkopolskiego, ale takżeprzedstawiciel Instytucji Zarządzającej Wielkopolskim Regionalnym Programem Operacyjnym2014 – 2020 wyrażam ubolewanie, że to dzisiejsze spotkanie odbywa się w trybiekampanii wyborczej PiS. Przypomnę, że gdyby nie podpisana w dniu 21 kwietnia2017 roku przez Zarząd Województwa Wielkopolskiego umowa z PKP PLK SA nadofinansowanie kwotą 423 mln zł wartego blisko 615 mln projektu związanego zmodernizacją linii kolejowej nr 354 Poznań Główny POD – Piła Główna, która jestnaszą największą umową dotacyjną, nie mogłoby się dzisiaj odbyć spotkaniepolityków PiS, którzy w świetle kamer ogłoszą „swój” kolejny sukces –dodaje marszałek Woźniak.
Przypomnę tylko, że PiS, pomimo szumnych zapowiedzi przedwyborami parlamentarnymi w 2015 roku dotyczących planów realizacji tegoprojektu w wersji dwutorowej, po wygranych wyborach tego tematu już nie podjął.Gdyby nie nasza, Samorządu Województwa Wielkopolskiego determinacja, tozrealizowana inwestycja, hucznie dziś prezentowana na doraźne politycznezapotrzebowanie przed wyborami samorządowymi, nie miałaby racji bytu –stwierdza Woźniak.
Jak udało nam się ustalić plan dnia jest następujący:
12:00 – stacja Oborniki Wielkopolskie – briefing dlawybranych przez PKP SA mediów na temat modernizacji linii Poznań – Piła
12:20 – przejazd dla wybranych przez PKP osób pociągiem nastację Poznań Główny
13:00 – Poznań Główny, peron 6 -briefing dla wybranych przez PKP SA mediów na temat modernizacji taboruPKP Intercity
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
13:25 – briefing dla wybranych przez PKP SA mediów w związkuz otwarciem Dworca Zachodniego
13:40 – przejście na peron 6 i przejazd dla wybranych przezPKP SA osób na stację Poznań Garbary
14:05 – krótkie zwiedzanie dla wybranych przez PKP SA osóbniedawno otwartego dworca Poznań Garbary
14:15 – koniec wydarzenia.
Za koordynację i organizację wydarzenia odpowiada pracownik spółki PKP SA – Paulina Jankowska.
„