Kolejowe spółki Orlenu celują w lokomotywy hybrydowe i z modułem dojazdowym
PKN Orlenpoinformował, że spółki Orlen KolTrans wraz z Unipetrol Doprava, przewoźnicykolejowi Grupy Orlen, ogłosiły właśnie postępowanie dotyczące „pozyskaniakilkudziesięciu lokomotyw przewozowych do realizacji usług w Polsce iCzechach”.
„Jesteśmy na etapie analizowania możliwości rozwoju.Branża kolejowa w najbliższych latach będzie w tendencji wzrostowej. Trwabowiem modernizacja sieci linii kolejowych zarządzanych przez PKP PLK ześrodków UE na łączną kwotę 66 mld zł. Każdego roku wzrasta także masaprzewiezionych wolumenów transportem kolejowym, w tym udział w rynku naszejspółki” – powiedział prezes Orlen KolTrans Piotr Szymański.
Szymański zauważył, że konkurencyjność transportu kolejowegobędzie rosła w związku z przeprowadzanymi remontami i modernizacjąinfrastruktury. „Skrócą się tym samym czasy przejazdu, a kolej będzie wstanie zapewnić lepszą ofertę oraz lepiej zarządzać swoim taborem” – dodałprezes Orlen KolTrans.
Według Błażeja Krawczyszyna, dyrektora wykonawczego PKNOrlen ds. logistyki, „inwestowanie we własną flotę lokomotyw wpisuje się wstrategię obszaru logistyki” koncernu i jednocześnie „stanowiuzupełnienie dla istniejących aktywów w tym obszarze”. „Posiadaniewłasnego, mocnego przewoźnika kolejowego umożliwia zbudowanie przewagikonkurencyjnej na wymagającym rynku transportowym” – podkreślił.
PKN Orlen zaznaczył, że celem postępowania prowadzonegoprzez Orlen KolTrans i Unipetrol Doprava „będzie poznanie dostępnych ofertpod kątem zakupu na własność, leasingu lub długoterminowego wynajmu lokomotywelektrycznych i spalinowych”.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
„Spółki z Grupy Kapitałowej Orlen zainteresowane są wszczególności lokomotywami elektrycznymi ze spalinowymi modułami dojazdowymi,jak również hybrydowymi spalinowo-elektrycznymi. Obecnie dysponują wyłącznielokomotywami spalinowymi i elektrycznymi. Istotny jest także dla spółek aspektserwisowania nowych lokomotyw w perspektywie długoterminowej” – wyjaśniłkoncern.
Jak wspomniał PKN Orlen, w ramach Grupy Orlen „wostatnich latach prowadzone były intensywne prace zmierzające do rozwojuprzewozów kolejowych”. „W tym czasie Orlen KolTrans pozyskałkilkanaście nowoczesnych lokomotyw od polskich i zagranicznych dostawców. Zkolei PKN Orlen wymienił park wagonów na nowe, w tym z sukcesem wdrożył systemRFID, czyli technikę zdalnego odczytywania danych identyfikacyjnych” -podkreśliła spółka.
„